طراحی خانه با رنگ سبز جنگلی

طراحی خانه با رنگ سبز جنگلی می‌تواند شگفت انگیز باشد. اما به شرطی که نحوه استفاده و میزان آن را برای دکوراسیون خانه بدانید. ما راهنماییتان می‌کنیم.

خانه مهم‌ترین فضایی است که هر شب بعد از مشغله‌های فکری و کاری بزرگ به آن پناه می‌بریم. پس مهم است که این چارچوب با هر متراژی که باشد ما را به سمت خود بکشد. یکی از نکات برای طراحی دکوراسیون در خانه توجه به رنگ وسایل و دیوارهاست. در این مقاله می‌خواهیم درباره طراحی خانه با رنگ سبز جنگلی صحبت کنیم.

موضوع رنگ را در یکی از مقاله‌های وب سایت راهیل هنری توضیح داده‌ایم. اگر می‌خواهید در این رابطه اطلاعات بیشتری به دست آورید مقاله ما را با عنوان “نقش رنگ در دکوراسیون داخلی منزل” مطالعه کنید.

رنگ و نور می‌توانند انرژی‌های متفاوتی در محیط برای ما ایجاد کنند. ما همین انرژی را دریافت می‌کنیم و روز خود را می‌سازیم. پس آن را دست کم نگیرید. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم کمی درباره روانشناسی رنگ‌ها مطالعه داشته باشید تا انرژی متفاوت رنگ را بدانید.

 

طراحی خانه با رنگ سبز خوب است یا نه؟

اگر انواع رنگ سبز به شما حس و روحیه خوبی می‌دهد می‌توانید از آن برای طراحی دکوراسیون خود استفاده کنید. اما اصول استفاده از آن را باید بدانید. این که کل دیوارها و وسایل را با این رنگ مزین کنید شما را دلزده از این رنگ خواهد کرد.

برای طراحی دکوراسیون منزل می‌توانید از دنیایی از رنگ‌ها استفاده کنید؛ اما این که از چه رنگ‌هایی در کنار هم استفاده کنید مهم است. اما موضوع دیگری که لازم است به آن برای طراحی خانه خود دقت کنید این است که از سلیقه خود کمک بگیرید. باید بدانید که در فضای خانه با چه رنگ‌هایی حس و حالتان خوب می‌شود.

 

decoration design with green color decoration design with green color

 

رنگ سبز شما را یاد چه موضوعی می‌اندازد؟ بی‌شک پاسخ ما برگ گیاهان و درختان و به صورت کلی سرسبزی و طراوت است. اما این سرسبزی در کنار چه رنگ‌هایی در طبیعت زیبایی بیشتری ایجاد کرده است؟ رنگ سبز برگ درخت را در کنار تنه قهوه‌ای رنگ درختان دیده‌ایم. شما می‌توانید برای مبلمان خود رنگ سبز جنگلی را انتخاب کنید و علاوه بر آن رنگ چوب مبلمان را مانند تنه درختان، قهوه‌ای پررنگ برگزینید. البته تیره بودن رنگ قهوه‌ای ضرورتی ندارد، شما می‌توانید از چوب کرم رنگ یا قهوه‌ای روشن استفاده کنید. چرا که برخی از چوب‌های درختان جنگلی همین گونه هستند.

 

رنگ سبز جنگلی با چه رنگ‌هایی ست می‌شود؟

برخی از رنگ‌ها در چرخه رنگ می‌توانند کامل کننده هم باشند. برای استفاده و ست کردن آن‌ها باید با چرخه رنگ آشنا باشید. چرخه رنگ می‌تواند به دو دسته رنگ‌های سرد و رنگ‌های گرم تقسیم شوند. جالب است بدانید انواع رنگ سبز در دسته رنگ‌های سرد قرار می‌گیرد. نحوه ست کردن می‌تواند به این صورت باشد که هر رنگ را در چرخه رنگ با رنگ مقابل خودش ست کنید.

پس شما می‌توانید برای ست کردن رنگ سبز از دسته رنگ‌های گرم انتخابی داشته باشید. رنگ سبز می‌تواند با زرد، نارنجی و قرمز ست شود.

اما سبز جنگلی که توناژ تیره‌تری دارد را بهتر است با رنگ‌های روشن‌تری از دسته رنگ‌های گرم ست کنید تا ترکیب جالب‌تری در دکوراسیون شما ایجاد کند. برای بررسی پیشنهادهای بهتر از ترکیب رنگ‌ها می‌توانید به طبیعت رجوع کنید. قرارگیری رنگ‌ها در کنار هم در دامان طبیعت به قدری شگفت آور است که می‌تواند راهنمای خوبی برای شما باشد.

البته از رنگ‌های خنثی مانند طوسی هم غافل نشوید. لازم نیست برای طراحی خانه خود تا جایی که می‌توانیم از رنگ‌ها استفاده کنیم و یک پالت رنگ ایجاد کنیم. رنگ‌های خنثی همانطور که از نامشان پیداست در دسته رنگ‌های سرد یا گرم قرار نمی‌گیرند. این دسته از رنگ‌ها باعث می‌شود تا رنگ‌های دکوراسیون شما به خوبی جلوه پیدا کنند. برای طراحی خانه با رنگ سبز جنگلی ما می‌توانید برای رنگ سقف از رنگ طوسی استفاده کنید که توازنی میان رنگ سبز و قهوه‌ای ایجاد می‌کند.

مقالات مرتبط

رنگ کرم در دکوراسیون داخلی
رنگ کرم در دکوراسیون داخلی

رنگ کرم در دکوراسیون داخلی یکی از رنگ های زمینه ای و آرام برای استفاده در دکوراسیون داخلی است که به شما احساس دفاعی و