نقش رنگ در دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی خانه شما چه رنگی است. آیا از ست رنگی درستی برای آن استفاده کرده اید. در این مطلب با ست های رنگی مناسب منزل خود آشنا می‌شوید.

دکوراسیون داخلی منزل شما یک موضوع بسیار مهم است و هر یک از المان‌های موجود در آن می‌تواند بسیار مهم باشد. یعنی اگر یکی از آن‌ها ناهمگونی خاصی با دیگر اجزا داشته باشد، شما در خانه احساس افسردگی و ناراحتی می‌کنید. این مهم است که هر بار که به خانه خود نگاه می‌کنید حسی از شکوه و آرامش با شما همراه شود. حالا در دکوراسیون داخلی منزل مهم‌ترین عنصر چیست؟ بی‌گفتگو باید بگوییم نگاهی به انواع تعادل در طراحی داخلی بسیار اهمیت دارد.

رنگ دیوار و سقف هر چه که باشد پایه رنگ دیگر المان‌های دکوراسیون داخلی منزل شما را می‌سازد. استفاده از رنگ یا کاغذ دیواری و یا متریال دیگر هر یک می‌تواند رنگی خاص را برای خانه شما آماده کند. اما هر متریالی باز رنگ را فراهم می‌کند حال با بافتی متفاوت؛ پس چه دیوار‌ها را با کاغذ دیواری بپوشانید یا رنگ روغن یا رنگ اکریلیک مهم انتخاب یک ست مناسب رنگ برای دکوراسیون داخلی منزل است.

ما در این مطلب به دنبال آن هستیم که نقش رنگ را در دکوراسیون داخلی منزل شما بررسی کنیم و به ست‌های رنگ بسیار زیبایی برای دکوراسیون داخلی خانه‌تان برسیم.

 

ساده اما…

بله دکوراسیون ساده با رنگ فلت و یک‌نواخت. همه شما این انتخاب رنگ برای دکوراسیون داخلی منزل را دیده‌اید این که رنگی ساده مانند سفید مایل به کرم یا سفید صدفی را برای خانه انتخاب کنید یک انتخاب است، که البته ما نمی‌توانیم به آن یک انتخاب خوب بگوییم. زمانی بود که اگر می‌خواستید رنگی متفاوت را برای خانه خود به وجود آورید، نقاش شما با مهارت این رنگ را می‌‌ساخت.

و همین سبب می‌شد که ریسک ساخت رنگ برای شما بالا برود، زیرا در بیشتر مواقع رنگ ساخته شده به هیچ عنوان آن چیزی نبود که شما می‌خواستید. از این رو به رنگ‌های ساده بسنده می‌کردیم. اما با ورود رنگ‌های اکریلیک مشکل ساخت رنگ‌ها برطرف شد، زیرا فروشگاه‌های این دسته از رنگ‌ها، هر رنگ را که بخواهید برای شما می‌سازند. رنگ‌های اکریلیک قابل شستشو هستند و فوق العاده متنوع‌اند. در اجرای رنگ‌های اکریلیک در دکوراسیون داخلی منزل بیشتر از غلتک استفاده می‌شود که علاوه بر رنگ، بافت خوبی را هم به دیوار‌ها می‌دهد.

این واقعیتی که رنگ‌های ساده، شما را مجبور می‌کند از تعداد زیادی تابلو و اکسسوریز‌های دیگر برای پوشاندن یک‌نواختی دیوار‌ها استفاده کنید که البته برای برخی راه حل خوب است، اما دیگر دوران آن طراحی‌های دکوراسیون داخلی منزل گذشته است.

 

افراط در استفاده از رنگ‌ها در دکوراسیون منزل

همان طور که استفاده کم از رنگ‌ها می‌تواند دکوراسیون داخلی منزل را بی‌روح و کم تحرک کند، استفاده بیش از حد از رنگ‌های نیز زننده و خسته کننده است. خانه‌ای که دیوار‌ها را با رنگ‌های قرمز تند رنگ کند، اضطراب محل زندگی را صد چندان می‌کند این موضوع به شدت برای شما می‌تواند آزار رسان باشد.

 

تعادل رنگ طرح در دکوراسیون

خانه شما جایی است که شما باید در آن به تعادلی روحی برسید. استفاده از انواع رنگ‌ها می‌تواند برای شما مفید باشد انرژی رنگ‌ها را در نظر بگیرید و هماهنگی آنها را با روحیات خودتان ببینید. از چه رنگی در زندگی لذت می‌برید، اگر رنگی تند مانند بنفش، قرمز یا نارنجی را دوست دارید یک دیوار را به آن رنگ‌ها اختصاص دهید، اما در دیورا‌های دیگر از رنگ‌های مکمل آن استفاده کنید. ضمنا در نظر داشته باشید که پرده‌ها، نور و مبلمان منزل شما هم باید با این رنگ هماهنگی داشته باشد. شاید بگویید این می‌تواند خیلی هزینه داشته باشد، اما این با انتخاب یک گروه معماری متبحر می‌تواند به شدت راحت باشد.

به قاب رنگ‌ها توجه کنید، یک رنگ متضاد می‌تواند دور تا دور یا ستون‌های رنگ اصلی را در بر بگیرد. این یعنی که جزئیات رنگ دیوار‌ها هم مهم است و شما می‌توانید با رنگ کردن متضاد، یک دیوار به شدت حس رنگ به کار رفته در دیوار اصلی را بهبود ببخشید.

حالا چه رنگی را دوست دارید، ما به شما ست سبز قهوه ای تیره و سفید را توصیه می‌کنیم. رنگ ستون‌ها را به رنگ قهوه‌ای تیره درآورید و از رنگ سبز تند در یک دیوار استفاده کنید مبلمان شما هم می‌تواند به رنگ قهوه‌ای در‌آید و نور ملایم زرد را هم به خانه بتابانید، خانه شما حسی از یک جنگل اسرار آمیز و البته پر نور خواهد داشت. دیوار‌های شکسته و زاویه دار را سفید کنید پرده‌های تور سفید با این ست شاهکار می‌شود. آرامش سبز و قهوه‌ای تیره در دکوراسیون داخلی منزل شما بی نهایت است و صبح‌های تعطیل را برایتان به دلپذیرترین زمان ممکن بدل می‌کند.

مقالات مرتبط

رنگ کرم در دکوراسیون داخلی
رنگ کرم در دکوراسیون داخلی

رنگ کرم در دکوراسیون داخلی یکی از رنگ های زمینه ای و آرام برای استفاده در دکوراسیون داخلی است که به شما احساس دفاعی و