اصول کامل نورپردازی خانه در دکوراسیون داخلی

نورپردازی خانه

نور پردازی خانه بخش مهمی از دیزاین داخلی است چرا که زیباترین ساختمان ها در صورت نداشتن نور پردازی درست و اصولی زیبا دیده نخواهند شد.

و چه بسا گاهی یک دیزاین حد متوسط با یک نور پردازی عالی بسیاز زیبا و چشمگیر می شود ، نور پردازی در ساختمان های اداری ، تجاری ، مسکونی هر کدام اصول و قواعد خود را دارد،

البته بماند که در کشور ما معمولا نور پردازی همه این فضا ها مثل هم می باشد !!

 

 

نورپردازی خانه

میزان نور ، دمای نور در هر محیطی بسته به کاربرد آن محیط متفاوت است و بسیار مهم است که مثلا میزان نور آشپزخانه با اتاق خواب متفاوت باشد ،

استفاده از نور بیش از اندازه و روشن بودن همه فضاها به صورت یک دست نهایت بی سلیقگی است و نشانه عامی بودن افراد آن محیط یا عدم مهارت طراح داخلی است ،

همانطور که برای زیبایی یک تابلو نقاشی نیاز به سایه روشن داریم برای نورپردازی محیط هم نیاز داریم گاهی برخی نقاط پر نور تر و برخی کم نور تر باشند تا زیبایی دلنواز و چشمگیری به محیط کار یا زندگی ما بدهند .

 

چند نکته کاربردی در نورپردازی خانه

 

1 – در فضاهای مثل راهرو ( باریک ) به جای استفاده از لوستر ، منبع نور را تقسیم کنید

گاهی اوقات در موقعیت های مختلف در استفاده از لوستر ها برای نورپردازی محدودیت داریم و استفاده از لوستر در این فضاها باعث کوچک تر دیده شدن این فضا ها می شود.

نورپردازی خانه

2 – لامپ ها سقفی: از لامپ های سقفی به صورتی خطی استفاده کنید تا مثل گالری های هنری باشند

امروزه به دلیل وجود تنوع بسیار زیاد روش های نورپردازی دست ما در روشنایی دادن به خانه بسیار باز است ، می توانیم از لامپ های سقفی و تابشی استفاده کنیم تا به تابلوهای روی دیوار جلوه ای بسیار زیبا تر بدهد.

نورپردازی خانه

3- از سیستم های روشنایی به صورت منظم استفاده کنید تا یک نور منعطف بوجود بیاید

آشپزخانه ها نمونه ای از استقاده از نور های منعطف ( لوستر ، سقفی، لامپ زیرکابینتی) می باشد که می توان با استفاده از این شیوه جلوه ای بی نظیر به آن داد.

نورپردازی خانه

4 – از مقیاس های بزرگ غافل نشوید

لوستر هایی که داره کلاهک بزرگ هستند ، می توانند به عنوان عنصر شاخص یک محیط شناخته شده و همچنین نور لازم و کافی محیط را فراهم کند.

نورپردازی خانه

نورپردازی خانه

5- نورپردازی حیاط و باغچه

یکی از نکات مهم در نورپردازی قسمت حیاط و یا همان ورودی منزل است ، به همین با نورپردازی در باغچه ها و میان گیاهان باعث می شود جلوه ای زیبا به ورودی خانه داده شود.

نورپردازی خانه

راحیل هنری

مقالات مرتبط

رنگ کرم در دکوراسیون داخلی
رنگ کرم در دکوراسیون داخلی

رنگ کرم در دکوراسیون داخلی یکی از رنگ های زمینه ای و آرام برای استفاده در دکوراسیون داخلی است که به شما احساس دفاعی و