نکاتی برای طراحی داخلی جواهر فروشی

طراحی داخلی جواهر فروشی کار افراد بی‌تجربه نمی‌تواند باشد. برای طراحی این فضا باید نکاتی رعایت شود که در این مقاله به چند نمونه از آن اشاره می‌کنیم.

فضاهایی که لازم است مشتری به صورت مستقیم برای خرید کالایی به آن پا بگذارد، اهمیت ویژه‌ای از لحاظ فضای ظاهری خواهد داشت. بنابراین شما باید علاوه بر کلیات، به جزئیات چیدمان و معماری آن دقت کنید. طراحی جواهر فروشی یکی از آن دسته از فضاهاست که تاثیر زیادی برای فروش شما در پی خواهد داشت.

برای طراحی دکوراسیون هر مکانی باید مخاطب آن را در نظر بگیرید. روحیات آن‌ها را بررسی کنید و بر طبق سلیقه آن‌ها پیش روید. برای مثال اکثر مشتریان یک فروشگاه طلا و جواهر فروشی، بانوان هستند. پس بهتر است برای طراحی داخلی ساختمان جواهر فروشی به روحیات و سلیقه بانوان دقت کنید.

امنیت در فضاهای فروش کالاهای گرانقیمت تعریف دیگری دارد. نگهداری از طلا و جواهر هم چالش‌هایی خواهد داشت. برای طراحی داخلی فروشگاه طلا و جواهر باید چیدمان به طریقی باشد که دید بهتری برای دوربین‌های مدار بسته باشد. البته شما می‌توانید دوربین‌های مدار بسته را به سادگی بر روی فضای مورد نظر نصب کنید. اما بهتر است چیدمان را طوری انجام دهید تا با حضور مشتریان زیاد هم دید شما و ضبط فیلم‌ها دچار مشکل نشود.

 

دکوراسیون جواهر فروشی

معمولا همه ما برای خرید کالای مورد نظر به معماری داخلی مغازه توجه می‌کنیم. این موضوع برای زمانی که می‌خواهیم کالای خاص‌تری خریداری کنیم، مهم‌تر می‌شود. طلا و جواهر جزو کالاهای لوکس و گران قیمتی هستند که لازم است برای طراحی داخلی مغازه‌های آن کمی زیرکانه عمل کنیم.

 

دکوراسیون طلا فروشی شیک
دکوراسیون طلا فروشی شیک

 

به دلیل این که این کالاها لوکس هستند، بهتر است از سبک‌های دکوراسیونی برای طراحی استفاده کنیم که احساسی از لوکس بودن را به ما برساند. تقریبا همه ما از طریق قدرت بصری به کالایی توجه نشان می‌دهیم. رنگ، طرح، نورپردازی، متراژ و مسائل دیگر می‌تواند برای لوکس بودن فضای داخلی تاثیرگذار باشد. به سردر جواهر فروشی توجه کنید. مشتری در لحظه اول نگاهش به تابلو و فضای بیرون شما جلب می‌شود. بعد از این گزینه می‌توانید با کمک نورپردازی صحیح او را مشتاق به ورود کنید.

نور پردازی به کمک چراغ‌های LED که معمولا بر روی سقف فروشگاه‌ها نصب می‌شود می‌تواند تکمیل کننده یک دکوراسیون باشد. تنوع نور دست شما را برای طراحی فضای داخلی باز می‌گذارد. شما می‌توانید نوری همرنگ ویترین‌های خود انتخاب کنید و یک هماهنگی زیبا پدید آورید. بنابراین لازم نیست همیشه از نورهایی با رنگ مهتابی یا آفتابی استفاده کنید.

 

به چند نکته توجه کنید

برای طراحی جواهر فروشی باید به متراژ فضای مورد نظر دقت کنید. در صورتی که محدودیتی در فضا ندارید می‌توانید برای آسایش مشتریان خود فضایی را برای نشستن تدارک ببینید تا بتوانید آن‌ها را برای خرید راهنمایی کنید. یادتان باشد که همه ما از محترم بودن احساس رضایت می‌کنیم.

برای خرید مبلمان در فضای طلا و جواهر فروشی بهتر است از مبلمان استیل انتخاب داشته باشید. این مبلمان دارای تنوع بی‌نظیری از رنگ و طرح هستند که به راحتی می‌توانید با دکوراسیون خود ایجاد هماهنگی کنید. برای مثال مبلمان استیل با پارچه مخمل می‌تواند گزینه خوبی برای دکوراسیون جواهر فروشی باشد. البته اگر برای انتخاب مدل و رنگ‌های دچار تردید هستید می‌توانید با کارشناسان خبره در این امر مشورت کنید. برای این منظور می‌توانید یک تجربه حرفه‌ای با کارشناسان شرکت راهیل هنری داشته باشید.

همان طور که گفتیم نورپردازی نقش مهمی در زیباسازی یک دکوراسیون دارد. این موضوع در جواهر فروشی می‌تواند اهمیت بیشتری هم داشته باشد. زمانی که بر روی طلا و جواهرات نور تابیده می‌شود، درخشش طلا و سنگ‌های قیمتی برای شما نمایان می‌شود که زیبایی آن را چند برابر می‌کند. به نظافت فضاهای لوکس باید بیشتر از هر فضای دیگری توجه کرد. به دلیل استفاده از نورپردازی در جواهر فروشی، لکه‌های روی ویترین، کف زمین، گرد و خاک و … بیشتر نمایان می‌شود.

مقالات مرتبط

رنگ کرم در دکوراسیون داخلی
رنگ کرم در دکوراسیون داخلی

رنگ کرم در دکوراسیون داخلی یکی از رنگ های زمینه ای و آرام برای استفاده در دکوراسیون داخلی است که به شما احساس دفاعی و