معماری داخلی ساختمان از سیر تا پیاز

معماری داخلی به علم طراحی فضای داخلی یک ساختمان می پردازد و طرح و کارکرد فضایی که در داخلی ساختمان شما پدید می‌آید مسئولیت معمار داخلی راحیل هنری می‌باشد.

معماری داخلی ساختمان یعنی چه؟ برای آن چه وظایفی را می‌توان در نظر گرفت و از او چه انتظاراتی باید داشت؟ مطلب ما در این مقاله درباره حد و مرز معماری داخلی ساختمان است. درباره این که چه موضوعاتی را از معمارمان بخواهیم تا برای ما انجام دهد.

معماری داخلی به علم طراحی فضای داخلی یک ساختمان می پردازد و طرح و کارکرد فضایی که در داخلی ساختمان شما پدید می‌آید مسئولیت معمار داخلی شماست. این که از بیرون خانه، دفتر کار، کارخانه و یا مغازه شما چه شکلی است و با معماری کلی شهر شما چه نسبتی دارد، بی‌گفت و گو وظیفه معمار داخلی خانه شما نیست. او از درب ورودی ساختمان کار خود را شروع می‌کند و هر آن چیز که زیر سقف قرار دارد و یا بعد از درب ورودی خانه شما قرار گرفته است را شامل می‌شود. با این تعریف معمار داخلی خانه شما به شدت کار سنگینی دارد. اما کارهای بزرگ را به کارهای کوچک‌تر تقسیم می‌شود و ما برخی این بخش‌ها را برای شما بازگومی‌کنیم.

 

طراحی فضا در معماری داخلی

هر خانه، مغازه یا دفتری یک سری دیوار پیرامونی دارد و یک سری هم دیوار داخلی. دیوارهای پیرامونی محیط خانه را مشخص می‌کنند و دیوارهای داخلی فضای داخلی را می‌سازنند. معماران داخلی برای خانه‌ها بیشتر از دیوار و برای محیط‌های اداری بیشتر از انواع پارتیشن‌ها استفاده می‌کنند. اما بیشتر از این که از چه متریالی برای ایجاد دیوارهای داخلی استفاده کنیم بهتر این است که از ابتدا به چرایی استفاده از متریال‌ها بپردازیم و بعد از آن به فضاسازی که این متریال‌ها به وجود می‌آورند روی آوریم . این متریال‌ها همه و همه یک کار انجام دهند و آن هم ساخت انواع فضا برای کاربری‌های گوناگون است. بگذارید مثالی بزنیم:

خانه شما از یک سالن نسبتا بزرگ تشکیل شده است و کاملا فلت است. این خانه نیاز به یک اتاق خواب دارد راه اول این است که از دیوار‌های پیش‌ ساخته گچی در معماری داخلی آپارتمان‌تان استفاده کنید این یک راه است و دیوار‌های داخلی شما می‌تواند یک اتاق خواب و یک آشپزخانه را برای شما به وجود بیاورد.

اما این تنها راه نیست. یک راه هم استفاده از پارتیشن‌های متحرک است. به این صورت هر وقت که بخواهید محیط کوچک خانه شما به عرصه‌ای باز برای فعالیت مثلا دویدن و بازی کردن کودکانتان بدل می‌شود و هر وقت هم که مهمانی دارید اتاق خواب را می‌توانید با استفاده از این پارتیشن ها به راحتی از دیگر بخش‌های خانه جدا کنید.

 

از کف خانه در معماری داخلی غافل نشوید

علاوه بر فضا سازی کف خانه هم بسیار اهمیت دارد . معماران داخلی با استفاده از طرح رنگ و متریال های گوناگون کف می توانند فضای خانه را کاملا تحت تاثیر قرار دهند. ما در مطلب دیگر به تأثیر انواع متریال ها کف در فضای داخلی می‌پردازیم. هماهنگی کامل فضا با نقش و متریالی که شما در کف منزل خود انتخاب می‌کنید می‌تواند اوج زیبایی را برای شما فراهم آورد. این واقعیتی است که کف خانه به اندازه دیوار‌ها و گاهی بیش از آنها به چشم می‌آید و این بخشی از ماجرای معماری داخلی است که شما باید به آن بپردازید.

 

نقش معمار بر معماری داخلی

این که هر کس سلیقه‌ای برای خانه خود و دیزاین خانه خود دارد بسیار مهم است. به هر حال این شما هستید که می‌خواهید در آن خانه زندگی کنید نه کس دیگری. اما این که خانه و طراحی خانه شما در بلند مدت حس زیبایی و آرامش را علاوه بر انواع کارکرد مورد انتظار از خانه، به شما منتقل می کند موضوعی است که یک معمار داخلی برای منزل شما پدید می‌آورد. معماری یک علم است و حساب و هندسه محیط می‌تواند به شما کمک کند از تمام امکانات محیط خود به درسی استفاده کنید. همین طور یک معمار کاردان روحیات شما را برای خلق یک محیط زیبا در نظر می‌گیرد و همین سبب می‌شود شما به بهترین روش به هماهنگی میان محیط و خود برسید. تجربه یک حس خوب برای ساخت محیطی زیبا موضوعی است که گروه معماری راهیل هنری به شما پیشکش می‌‌کند.

مقالات مرتبط

رنگ کرم در دکوراسیون داخلی
رنگ کرم در دکوراسیون داخلی

رنگ کرم در دکوراسیون داخلی یکی از رنگ های زمینه ای و آرام برای استفاده در دکوراسیون داخلی است که به شما احساس دفاعی و