ایده های طراحی ستون در خانه

طراحی ستون در خانه روش‌های جالبی دارد. برای این کار یا باید یک کارشناس طراحی دکوراسیون خلاق بیاید یا خودتان دست به کار شوید. ما شما را راهنمایی می‌کنیم.

شاید تا به حال به این فکر نکرده باشید که ستون‌های داخلی خانه هم می‌توانند به زیبایی فضا اضافه کنند. همیشه آن‌ها را در فضای داخلی خانه اضافی می‌دانستیم؛ البته که نقش مهمی در معماری ساختمان دارند. اما به راحتی آن‌ها را نادیده نگیرید. برای طراحی ستون در خانه ایده‌هایی وجود دارد که چند نمونه آن را به شما معرفی می‌کنیم.

برای شروع باید ظاهر و شرایط ستون را بررسی کنید. برخی از ستون‌ها به صورت دایره‌ای و برخی دیگری گوشه‌دار هستند. شاید دیده باشید که در گذشته، برای زیباتر کردن معماری داخلی از گچبری برای ستون استفاده می‌کردند. شاید هم دور تا دور ستون‌های خانه را با ریسه‌های مصنوعی طرح گیاه تزیین می‌کردند. به ندرت پیش می‌آید که هنوز شخصی این طرح را برای خانه خود بپسندد. به همین دلیل ما برای این کار پیشنهادات دیگری داریم.
 

ستون‌ها را کاربردی کنید

حتما می‌پرسید که چگونه می‌توان یک ستون را کاربردی کرد؟ خیلی ساده است! شما می‌توانید متناسب با فضای موجود، تخته‌های چوبی بر روی ستون نصب کنید و چند طبقه جذاب ایجاد کنید. بر روی این طبقات وسایل تزئینی و البته کاربردی قرار دهید.

تصور کنید خانه شما پر از قاب عکس‌هایی باشد که دلتان نمی‌آید آن‌ها را داخل کمد نگهداری کنید. از طرفی هم روی میزهای شما به قدری شلوغ شده که بی‌نظمی ایجاد کرده باشد. تخته‌های از پیش ساخته شده به کمک شما می‌آیند تا فضای بهتری برای قرار دادن وسایل خود داشته باشید. یکی از بهترین فضاهای نصب برای این تخته‌ها بر روی ستون‌های داخلی خانه است. اگر فاصله بین دو ستون زیاد نباشد، می‌توانید ما بین آن‌ها را کمدهای چوبی قرار دهید و البته نمای زیباتری هم ایجاد کنید. کمدهای چوبی بر اساس سلیقه شما می‌تواند طوری طراحی شوند که شما احساس کنید ستونی دو طرف این کمد وجود ندارد.
 

به ظاهر ستون‌ها توجه کنید

معمولا در معماری خانه‌های قدیمی، چشمتان به ستون‌ها خورده است. ستون‌های ساده‌ای که گاهی رنگ و رویشان هم می‌پرید و نیاز به ترمیم داشتند. می‌توانید ستون‌ها را با رنگ دلخواه خود رنگ آمیزی کنید. حتی می‌توان متناسب با دیگر وسایل و طراحی دکوراسیون داخلی ، کاغذ دیواری‌های زیبایی بر روی ستون‌ها چسباند.

راه دیگری که می‌توانید برای طراحی ستون در خانه اقدامی انجام داده باشید این است که از استیکرهای دیواری و آماده در بازار استفاده کنید. این استیکرها در طرح‌ها و رنگ‌های جذابی تولید می‌شوند نصب آسانی هم دارند. در صورتی که طرح مورد نظر خود را پیدا نکردید، می‌توانید آن را برای چاپ سفارش دهید.
 

طراحی ستون در خانه با کمک آینه و کاشی شکسته

این یک هنر است و به دستان یک هنرمند نیاز دارد. حتما نام هنر کاشی شکسته به گوشتان خورده، هنری که به کاشی‌های رنگارنگ سروکار دارد و نتیجه کار خلق یک اثر زیباست که خستگی از تن سازنده دور می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم خودتان این هنر را یاد بگیرید و نمای ستون داخل خانه را با سلیقه خود تغییر دهید. در صورتی که فرصت این کار را ندارید، با فردی مشورت کنید که در این کار تجربه خوبی داشته باشد.

شما می‌توانید همین کار را با استفاده از آینه هم انجام دهید. در واقع به جای این که از شکسته‌های کاشی بر روی ستون استفاده کنید، از تکه‌های آینه کمک بگیرید. اما دقت داشته باشید که این تکه‌ها به خوبی سر جایشان بچسبند. عده‌ای هم هستند که ترجیح می‌دهند از آینه‌های یک که بر روی ستون استفاده کنند. از ستون شما به شکل گوشه‌دار باشد برای این کار مناسب است. بر روی هر طرف آن، آینه مورد علاقه خود را نصب کنید.

مقالات مرتبط

رنگ کرم در دکوراسیون داخلی
رنگ کرم در دکوراسیون داخلی

رنگ کرم در دکوراسیون داخلی یکی از رنگ های زمینه ای و آرام برای استفاده در دکوراسیون داخلی است که به شما احساس دفاعی و