طراحی دکوراسیون منزل، ساده و شیک

طراحی دکوراسیون منزل یک هنر است. هنری که کارشناسان با تجربه شرکت راهیل هنری آن را طی سال‌ها به دست آورده‌اند. با ما در این مقاله همراه شوید.

امروزه دکوراسیون ساده به نوع خود یک سبک متفاوت است. حتما سبک مینیمال در طراحی دکوراسیون‌ها به گوشتان آشنا باشد. در این مقاله می‌خواهیم کمی راجع به طراحی دکوراسیون منزل با شما صحبت کنیم. همانطور که گفتیم سبک مینیمال یکی از سبک‌های طراحی دکوراسیون است. در این سبک سادگی به شکل واضح مشخص می‌شود. همچنین استفاده از رنگ‌های خاص و توجه ویژه به چند رنگ اصلی کاملا نمایان است. این رنگ‌ها معمولا سفید، مشکی و خاکستری هستند. در واقع برای داشتن یک دکوراسیون مینیمال بهتر است از رنگ‌های خنثی استفاده کنید.

دکوراسیون داخلی منزل به سبک ساده، همه پسند هستند. تقریبا تمامی افراد در آن احساس راحتی دارند و با آن ارتباط برقرار می‌کنند. بسیاری از روانشناسان بر این باورند که بهتر است از این سبک در شرکت‌ها و ادارات بیشتر استفاده شود. اگر بخواهیم واضح برای شما توضیح دهیم به این صورت است که این سبک باعث حواس پرتی شما نمی‌شود. بنابراین در جلساتی که نیاز به تمرکز بالایی دارید بهتر است اتاق جلسات را به صورت مینیمال بچینید. همچنین توصیه می‌شود کتابخانه‌ها و مراکز مطالعاتی هم به ساده‌ترین شکل ممکن چیده شود.

 

آشنایی با دکوراسیون ساده و شیک

دکوراسیون‌هایی که امروزه بیشتر مورد استقبال قرار گرفته از هر گونه زرق و برقی به دور است. لوسترهای پر الماس، مبلمان سلطنتی با رنگ پارچه‌های چشمگیر، وسایل زینتی که دکوراسیون را شلوغ کرده، دیگر چندان طرفدارانی ندارد. در گذشته برای هر گوشه‌ای از اتاق یک وسیله خریداری می‌کردند و جای خالی باقی نمی‌گذاشتند. اما امروزه خلوتی و سادگی فضای داخلی بسیار چشم‌نوازتر است.

اما تنها چیدمان نیست که در طراحی دکوراسیون منزل تعریف می‌شود. حتی چراغ‌ها هم نقش مهمی در این امر دارند. برای مثال لوسترها برای چیدمان و سبک مینیمال مناسب نیستند. معمولا برای این سبک، چراغ‌های هالوژنی انتخاب می‌شود. البته باید در نظر داشته باشید که این چراغ‌ها مصرف برق بالاتری هم دارند که شما می‌توانید در صورت لزوم آن را روشن کنید و یا از چراغ‌ها کم مصرف استفاده کنید.

شما این سبک را در جای جای خانه می‌توانید داشته باشید. شاید فکر کنید این سبک را چگونه در حمام و سرویس بهداشتی را داشته باشیم؟ مهم‌ترین وسیله‌ای که می‌توانید برای این سبک دکوراسیون قدمی بردارید نصب یک آینه بزرگ و با قاب بزرگ در مرکز توجه است. بهترین دیوار این فضا را برای نصب آینه انتخاب کنید. با این ترفند ساده حتی اگر حمام یا سرویس بهداشتی شما کوچک باشد می‌توانید به فضا عمق دهید. قرار دادن میزها با طراحی ساده در این سبک توصیه می‌شود. البته وسایلی را هم که بر روی میزها قرار می‌دهید مهم است. لازم است تا جایی که می‌توانید مجسمه‌های ساده و وسایلی با همین سبک بر روی میز قرار دهید.

 

خلاقیت را بالا ببرید

برای این کار همانطور که گفتیم از وسایل و تزیینات ساده باید استفاده کنید. اما با یک تغییر کوچک می‌توانید خلاقیت داشته باشید. برای مثال معمولا در دکوراسیون‌های ساده رنگ دیوارها به صورت تک رنگ یا سفید است. برای داشتن کمی خلاقیت می‌توانید دو دیوار روبروی هم را با رنگ‌های دیگری رنگ کنید.

لازم نیست برای افزایش جذابیت دکوراسیون کارهای عجیب و غریب بکنید. اما با کمی خلاقیت می‌توانید طراحی دکوراسیون منزل خود را خاص و ویژه کنید.

اما شما با همین تغییر ساده می‌توانید خلاقیت را در کنار سادگی داشته باشید. زمانی که تمامی رنگ‌ها و طرح‌ها دور از حواشی و بدون زوایای شلوغ باشد، تمرکز بر روی وسیله خاصی گذاشته نمی‌شود. تمامی وسایل با هم یک هماهنگی مناسب خواهند داشت. وجود یک تضاد در این فضا باعث ایجاد توجه می‌شود. بنابراین اگر می‌خواهید وسیله یا یک سمت از دکوراسیون شما بیشتر به چشم بیاید، می‌توانید یک تضاد ایجاد کنید. اما این کار کمی ریسک هم دارد. باید این کار را محتاطانه انجام دهید. برای مثال اگر می‌خواهید بر روی یکی از دیوارها، کاغذ دیواری نصب کنید لازم است برای انتخاب طرح و رنگ آن با کارشناسان با تجربه در امور دکوراسیون مشورت کنید.

مقالات مرتبط

رنگ کرم در دکوراسیون داخلی
رنگ کرم در دکوراسیون داخلی

رنگ کرم در دکوراسیون داخلی یکی از رنگ های زمینه ای و آرام برای استفاده در دکوراسیون داخلی است که به شما احساس دفاعی و