نکاتی برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه

دکوراسیون آشپزخانه خلق و خوی شما را می‌تواند تغییر دهد. شاید همه چیز از صبحانه‌ای که در قلب خانه طبخ شده شروع می‌شود. نکات کاربردی ما را بخوانید.

طراحی دکوراسیون آشپزخانه نیازمند آگاهی از نکاتی است تا شما بتوانید به بهترین نتیجه برسید. اگر برای این طراحی می‌خواهید خودتان دست به کار شوید لازم است نکاتی را بدانید. اجرای صحیح این نکات به تجربه کافی نیاز دارد. طراحان دکوراسیون این تجربه‌ها را طی چند سال به دست می‌آورند. در صورتی که شما فرصت چنین کاری را ندارید باید با یک طراح دکوراسیون مجرب مشورت کنید.

آشپزخانه یکی از مهم‌ترین فضاهای هر خانه است که برای طراحی دکوراسیون داخلی لازم است به معماری آن توجه کنید. معماری و سبک دکوراسیون هر فضا می‌تواند تکمیل کننده هم باشند. فضای آشپزخانه می‌تواند روح یک خانه را ایجاد کند. انرژی آن از سبک چیدمان و رنگ‌ها گرفته می‌شود. بنابراین بهتر است برای چیدمان دکوراسیون آشپزخانه خود به روحیات و سلیقه خود دقت کنید. این فضا باید به سبکی چیدمان و طراحی شود که حال شما را خوب کند. در ادامه نکاتی را برای چیدمان بهتر دکوراسیون فضای آشپزخانه به شما می‌گوییم. با ما همراه باشید.

طراحی آشپزخانه با تم سفید مشکی
طراحی آشپزخانه با تم سفید مشکی

 

چیدمان آشپزخانه

چیدمان آشپزخانه یک هنر است. هنری که به تمام ظرافت‌ها و کلی نگری‌هایش باید توجه شود. عوامل مختلفی در چیدمان آشپزخانه می‌تواند تاثیر بگذارد. سلیقه، بودجه، متراژ آشپزخانه، وسایل موجود، رنگ و طرح‌های وسایل آشپزخانه و نوع معماری آشپزخانه می‌تواند بر روی زیبایی چیدمان آشپزخانه تاثیر بگذارد.

طراحی کابینت آشپزخانه
طراحی کابینت آشپزخانه

 

چیدمان آشپزخانه با توجه به هر خانه می‌تواند متفاوت باشد. اما در حالت کلی یک چیدمان صحیح برای این فضا موجود است. بهترین حالت چیدمان یک آشپزخانه به این صورت است که با اجاق گاز، سینک ظرفشویی و یخچال خود یک مثلت ایجاد کنید. طراحان دکوراسیون آشپزخانه این چیدمان را استانداردترین نوع چیدمان در فضای آشپزخانه می‌دانند. چرا که رجوع به 3 نقطه اجاق گاز، یخچال و سینک ظرفشویی برای پخت و آماده سازی غذا، سرعت شما را بیشتر می‌کند. ضلع‌های این مثلث طلایی بهتر است حدود 1.5 تا 2 متر باشد. با وجود این مثلث در آشپزخانه شما، انرژی و زمان کمتری برای آماده سازی غذا صرف می‌شود.

دکوراسیون کابینت آشپزخانه به رنگ سبز
دکوراسیون کابینت آشپزخانه به رنگ سبز

 

دکوراسیون آشپزخانه مدرن

هر موضوعی که باب افکار تازه باشد می‌تواند مدرن تعریف شود. طراحی دکوراسیون آشپزخانه با سبک مدرن صحبت‌های تازه‌ای با شما دارد. در این نوع سبک لازم نیست همیشه از تقارن استفاده کنید. بنابراین در این سبک دکوراسیون، معمار و طراح دکوراسیون درگیر متقارن بودن چیدمان و نوع معماری آشپزخانه نمی‌شود. دکوراسیون به سبک مدرن خواهان سادگی است. در واقع در این نوع سبک کاربردی‌ترین وسایل در ساده‌ترین شکل ممکن انتخاب می‌شود. این موضوع باعث ایجاد ذهن خلاق هم می‌شود.

دکوراسیون آشپزخانه مدرن
دکوراسیون آشپزخانه مدرن

 

چیدمان آشپزخانه به سبک سنتی

سبک‌های متفاوتی برای طراحی و چیدمان فضاهای خانه به خصوص آشپزخانه وجود دارد. این بستگی به خود شما دارد که بخواهید در میان کدام رنگ‌ها و چیدمان‌ها زندگی کنید و سبک خاصی در آشپزخانه خود داشته باشید. چیدمان آشپزخانه به سبک سنتی هم طرفداران زیادی دارد. اما باید توجه داشت که سنت در هر منطقه به شکل خاصی تعریف می‌شود.

طراحی داخلی آشپزخانه سنتی
طراحی داخلی آشپزخانه سنتی

 

برای مثال رنگ‌هایی که در طراحی‌های دکوراسیون سنتی ایرانی محبوب است، در دکوراسیون سنتی کشور چین به کار برده نمی‌شود. بنابراین چیدمان به سبک سنتی در هر موقعیت مکانی می‌تواند متفاوت تعریف شود. در ابتدا شما باید بدانید که چیدمان سنتی کدام کشور را می‌پسندید تا بر اساس علایق خودتان چیدمان قلب خانه را انجام دهید. برای چیدمان آشپزخانه سنتی ایرانی چند کار می‌توانید انجام دهید. در مرحله اول یک فرش ایرانی با طرح‌های سنتی و رگ متناسب با باقی دکوراسیون آشپزخانه انتخاب کنید. قالیچه‌های فیروزه‌ای رنگ دستباف برای این سبک مناسب هستند. استیکرهای کاشی به شکل اشکال و رنگ‌های سنتی وجود دارد که به راحتی بر روی کاشی و سرامیک‌های آشپزخانه چسبانده می‌شوند.

معماری داخلی آشپزخانه
معماری داخلی آشپزخانه

 

دکوراسیون آشپزخانه کوچک

طراحی دکوراسیون فضاهای کوچک به ذکاوت طراح بستگی دارد. شما باید از میزان فضای در دسترس حداکثر استفاده را داشته باشید. زمانی که با محدودیت متراژ برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه روبرو می‌شوید باید به چند نکته توجه کنید. در همه آشپزخانه‌ها وسایلی وجود دارند که هر روز مورد استفاده قرار نمی‌گیرند . اما نگهداری این وسایل موضوع مهمی است. چرا که بالاخره روزی روزگاری به کار ما می‌آیند و دست ما را می‌گیرند.

دکوراسیون داخلی آشپزخانه
دکوراسیون داخلی آشپزخانه

 

اما یکی از دغدغه‌های ما با وجود داشتن آشپزخانه‌های کوچک، مقاومت در برابر دور نریختن این چنین وسایل است. در آشپزخانه‌های کوچک با محدودیت فضا مواجه می‌شویم و دائما در ذهنمان دور ریختن وسایل قدیمی می‌چرخد. راه‌هایی وجود دارد که بتوان به راحتی تمامی وسایل را برای روز مبادا و بدون این که آسیبی به آن‌ها برسد، نگهداری کرد. برای دکوراسیون آشپزخانه های کوچک بهتر است از قثفسه‌هایی با نحوه قرارگیری عمودی استفاده کنید. در واقع زمانی که در پهنای آشپزخانه محدودیت دارید باید از ارتفاع آن استفاده کنید.

مقالات مرتبط

رنگ کرم در دکوراسیون داخلی
رنگ کرم در دکوراسیون داخلی

رنگ کرم در دکوراسیون داخلی یکی از رنگ های زمینه ای و آرام برای استفاده در دکوراسیون داخلی است که به شما احساس دفاعی و