طراحی داخلی پذیرایی و نشیمن

طراحی داخلی پذیرایی و اتاق نشیمن نیاز به بررسی همه جانبه دارد. در این مقاله نکاتی را می‌خوانید تا بتوانید برای این تغییر بهترین تصمیم را بگیرید.

طراحی داخلی پذیرایی و نشیمن نیاز به بودجه کافی دارد. اما شما با مدیریت هزینه‌ها و حذف تغییرات غیر لازم می‌توانید با هزینه‌ای مناسب‌تر یک دکوراسیون زیبا طراحی کنید. شما برای طراحی فضای نشیمن خود می‌توانید از سبک‌های متنوع در دکوراسیون استفاده کنید.

تنوع سبک‌ها شاید شما را سردرگم کند. بعد از انتخاب سبک مورد نظر باید به فکر خرید وسایل جدید و تعویض آن‌ها بود. البته برای انتخاب سبک چیدمان دکوراسیون داخلی پذیرایی باید سلیقه خودتان، بودجه، متراژ و فضای کلی را برای طراحی در نظر بگیرید. برای طراحی دکوراسیون داخلی نکاتی را در این مقاله برای شما ذکر کرده‌ایم تا با استفاده از آن بتوانید یک نمای زیبا در خانه خود ایجاد کنید.

چیدمان مدرن و حرفه‌ای همیشه زیباست

برای این که چیدمان و طراحی داخلی پذیرایی یا اتاق نشیمن ما به سبک کاملا مدرن باشد، باید با فضا و وسایل خاک خورده و سنتی خداحافظی کنید. البته برخی از طراحان با تجربه با تلفیق سبک‌های متنوع با سبک مدرن می‌توانند فضای جذابی ایجاد کنند.

برای چیدمانی حرفه‌ای می‌توانید با کارشناس طراح دکوراسیون مشورت کنید. اما در حالت کل نکاتی وجود دارد که با دانستن آن می‌توانید یک اتاق نشیمن جذاب ایجاد کنید. فرش، مبلمان و پرده از مهم‌ترین وسایل در اتاق‌های پذیرایی و نشیمن است. شما می‌توانید بین طرح و رنگ آن‌ها هارمونی ایجاد کنید. البته گاهی هم می‌تواند با خلاقیت، نمای جذاب‌تری برای آن ایجاد کنید. این اتاق احتمالا مهم‌ترین اتاق برای پذیرایی از مهمانان شماست. بهتر است برای راحتی آن‌ها برنامه‌ای داشته باشید. چند کوسن بر روی مبلمان قرار دهید تا در صورت لزوم از آن‌ها استفاده کنند.

نکاتی برای طراحی داخلی پذیرایی و نشیمن

نور اتاق را در نظر بگیرید

نور مناسب، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های طراحی فضای داخلی است. در طول روز به دلیل وجود سقف و دیوارها، انتقال نور از فضای بیرون به داخل ممکن است کار آسانی نباشد. در مرحله معماری داخلی ساختمان محل قرارگیری پنجره و حتی سایز آن را برای بهترین حالت بررسی کنید تا نیاز کمتری به نورهای مصنوعی پیدا کنید. این موضوع 2 مزیت هم دارد؛ نورهای طبیعی باعث می‌شوند هزینه‌های پرداخت قبض برق برای شما کمتر شود و علاوه بر آن، نور طبیعی آرامش روحی و جسمی برای ما ایجاد می‌کند.

از کفپوش‌ها غافل نشوید

کفپوش‌ها پس از ورود فرد جدید به داخل خانه می‌تواند کاملا نگاه او را به خودش جلب کند. کفپوش‌ها می‌توانند حس گرمای خاصی به خانه شما بدهند. برای این منظور می‌توانید از کفپوش‌های چوبی با رنگ طبیعی چوب استفاده کنید و باقی وسایل خود را با آن هماهنگ کنید.

فضا را بزرگتر نشان دهید

ترفندهایی وجود دارد که شما به وسیله آن‌ها می‌توانید اتاق‌های کوچک را دلبازتر نشان دهید. رنگ‌های روشن به کمک شما می‌آیند. برای طراحی اتاق نشیمن خود در متراژ کوچک، سعی کنید از رنگ‌های روشن استفاده کنید. علاوه بر این شما به کمک آینه‌ها می‌توانید به فضای مورد نظر خود عمق دهید. آینه‌ها با بازتاب نور هم می‌توانند باعث شوند که فضای موجود را بزرگتر از حد معمول ببینیم.

یک نقطه کانونی تعیین کنید

هر اتاق نشیمنی دارای یک نقطه کانونی است. این نقطه می‌تواند تمرکزی برای چیدمان و نگاه بیننده باشد. تلویزیون، شومینه، پنجره، لوستر و … می‌تواند به نوعی نقطه کانونی باشد. شما می‌توانید این نقطه را به عنوان مرکزی انتخاب کنید که وسایل را به دور آن بچینید یا چیدمان شما به نحوی باشد که نقطه کانونی شما از همه جهات قابل دیدن باشد. به توسط این نقطه می‌توانید چیدمان قرینه ایجاد کنید.

مقالات مرتبط

رنگ کرم در دکوراسیون داخلی
رنگ کرم در دکوراسیون داخلی

رنگ کرم در دکوراسیون داخلی یکی از رنگ های زمینه ای و آرام برای استفاده در دکوراسیون داخلی است که به شما احساس دفاعی و