المان‌هایی در طراحی داخلی باشگاه ورزشی

در طراحی داخلی باشگاه ورزشی هدف بالا بردن کیفیت ورزش در این باشگاه است. در این مقاله از وبسایت راهیل هنری شما با چند ایده برای زیباتر شدن باشگاه ورزش خود آشنا می‌شوید.

باشگاه‌های ورزشی دیگر فضایی نیست که ما بعضی وقت‌ها به آن سری بزنیم و اصلا اهمیت نداشته باشد که به چه صورتی طراحی و دیزاینی شده‌اند طراحی داخلی باشگاه‌ ورزشی یکی از ترند‌های اصلی طراحی داخلی ساختمان است. در این مطلب به این موضوع می‌پردازیم که اساسا چرا طراحی داخلی باشگاهای ورزشی چرا مهم است و چرا باید برای طراحی داخلی باشگاه وقت گذاشت.

طراحی داخلی ساختمان بیش از آن که کار با اکسسوریز‌ها و رنگ و نقش داخل ساختمان باشد، یک تفکر است . تفکری که مکان‌ها را برای زندگی مناسب‌تر می‌کند. از این رو در هر پروژه طراحی داخل ساختمان اولین سوال این است که چگونه این مکان را باید برای زندگی مناسب‌تر کرد. سکونت آدمی می‌تواند در یک چهار دیواری هم روی دهد، اما کیفیت این زندگی است برای ما مهم است. معماری داخلی اصولی است برای بالا بردن این کیفیت‌ها.

در طراحی داخلی باشگاه ورزشی هم به همین صورت باید به بهتر و با کیفیت‌تر کردن ورزش بپردازید. یک باشگاه از بخش‌های مختلفی تشکیلی شده است، ورودی، رختکن، کافه تریا، راهرو‌ها و سالن اصلی تمرین. سالن اصلی تمرین بنا به ورزشی که در آن انجام می‌شود باید طراحی شود.

استفاده از فوم‌های اسفنجی گرانولی ضخیم یکی از اصل ناگزیر کف سازی برای باشگاه هاست همین طور وجود آینه‌های متعدد برای آن که ورزشکاران تمام حرکات خود را به صورت دقیق زیر نظر داشته باشند نیز دیگر اصلی است، که در طراحی دکوراسیون باشگاه ورزشی رعایت می‌شود. اما بنا به ورزشی که در این باشگاه انجام می‌شود وسایل، گاه بسیار حجیم را در باشگاه خود جای دهید. در سالن اصلی این چند عامل که محیط و عرصه اصلی را به خود اختصاص داده‌اند چندان قابل تغییر نیستند. از این رو در سالن اصلی از اکسسوریز خاص یا رنگ غالب خاصی نمی‌توان در طراحی داخلی باشگاه استفاده کرد.

کار به اینجا ختم نمی‌شود. نقش‌هایی که با استیکر به جود می‌آیند و ستون‌های باشگاه که با آینه پوشش داده نشده‌اند بهترین جا برای به وجود آوردن یک فضای اکتیو با طرح و نقش است. همین طور راهروها رختکن و قسمت ورودی. رنگ‌های متضاد و شارپ می‌تواند به شدت در القاء حس فعالیت و اکتیو بودن به افراد مؤثر باشد. درب‌های شیشه‌ای ورودی هم می‌تواند فرصت طراحی بسیار خوبی باشند. رنگ‌هایی که به صورت استیکر و برچسب‌های بزرگ و سراسری بر روی شیشه‌ها کار می‌شوند از درب‌های شیشه‌ای ورودی‌هایی بسیار جالب می‌سازد.

gym design sports club design

 

چنانچه علاقمند به طراحی می‌باشید، به مقاله‌ی دیگر مجموعه راهیل که مربوط به خلاقیت و ابتکار در طراحی مکان‌های متفاوت، می‌باشد، مراجعه نمایید.

یکی از الزامات محیط‌های باشگاهی داشتن دستگا‌های تهویه هوای بسیار قوی است و دیگر الزام باشگاه، داشتن سقف بلند بیش از 3 متر است. این دو می‌تواند برای شما فرصت مناسبی برای کار باشد. سقف بلند امکان کار کردن با انواع نور‌های متمرکز را در طراحی دکوراسیون باشگاه فراهم می‌آورد. نورپردازی سالن شما می‌تواند در کنار استفاده از نور طبیعی باشد، البته اگر امکان استفاده از آن را داشته باشید.

کف و دستگاه‌های بدنسازی را به رنگ تیره در آورید، البته رنگ فابریک بسیاری از این دستگاه‌ها هم تیره و آجدار است. همین هم به شما امکان استفاده از انواع نور‌های متمرکز و LED را می‌دهد و طراحی داخلی باشگاه ورزشی شما با نور‌های رنگی به خصوص نور‌های گرم مانند بنفش، نارنجی، زرد و قرمز می‌تواند به اوج تحرک و زیبایی برسد.

 

بهترین پیشنهاد برای طراحی داخلی باشگاه

شما در طراحی داخلی باشگاه ورزشی باید همه مکان‌ها را عضوی از یک کل واحد بپندارید. در این حالت می‌توانید یک ترند طراحی را از ابتدا تا سالن ورزشی در کار خود دنبال کنید. نقش‌هایی از خطوط شکسته را فرض کنید که اندکی از آن در تریای روشن انواع گیاهان تزئینی اندکی دیده می‌شود.

حالا در رختکن و میز پذیرش نیز این نقش‌های بیشتر می‌شوند و هر چه در راهرو‌ها به سالن اصلی نزدیک می‌شوید، نقش‌های یاد شده به اوج خود می‌رسد. در ستون‌ها، درب ورودی و برخی از دیوار‌های باشگاه که آینه ندارند طرح‌هایی که با استیکر‌های رنگی از ابتدای ورود به باشگاه شروع شده بودند تراکم یافته و نقش اصلی را تشکیل می‌دهند. البته این به شرطی است که از یک رنگ تیره و مات در کف استفاده کرده باشید.

از مد افتاده‌ترن روش‌ طراحی دکوراسیون باشگاه ورزشی، استفاده از ترند‌های ورزشی روز است. اگر سالن ورزشی شما برای ورزش قهرمانی استفاده می‌شود بد نیست از عکسی و پوستر‌های قهرمانان ورزشی استفاده کنید، اما به صورت کاملا محدود. ولی اگر ورزش عمومی مانند بدنسازی و TRX در سالن شما کار می‌شود، بهتر است بدانید فقط دکوراسیون خود را خراب کرده‌اید. هر چه نقش‌های شما در این باشگاه‌ها انتزاعی‌تر باشد دکوراسیون داخلی باشگاه ورزشی شما با کیفیت تر و در عین حال جذاب تر است.

مقالات مرتبط

رنگ کرم در دکوراسیون داخلی
رنگ کرم در دکوراسیون داخلی

رنگ کرم در دکوراسیون داخلی یکی از رنگ های زمینه ای و آرام برای استفاده در دکوراسیون داخلی است که به شما احساس دفاعی و