طراحی خانه با رنگ های شاد و فانتزی

طراحی خانه با رنگ های شاد و فانتزی یکی از ترند های محبوب این روزهاست در این مقاله از سایت راهیل هنری شما با برخی از انواع این کارکرد آشنا می‌شوید

خانه شما بزرگ است یا کوچک؟ در یک آپارتمان زندگی می‌کنید یا یک ویلا خارج از شهر. همه این موارد خانه‌هایی هستند که نیاز ویژه‌ای به دکوراسیون داخلی منزل دارند. در این مقاله از سایت راهیل هنری می‌خواهیم درباره طراحی خانه با رنگ های شاد و فانتزی صحبت کنیم. می‌خواهیم ببینیم که از رنگ‌ های شاد در چه حالتی می‌توان در یک خانه استفاده کرد.

بیایید اول خانه شما را به چند بخش عمده تقسیم کنیم. اتاق نشیمن یا حال، اتاق خواب، اتاق بچه، سرویس‌ها و در آخر آشپزخانه. شاید برای شما جالب باشد که وقتی می‌خواهید به طراحی خانه با رنگ بپردازید، تمام این بخش‌های خانه می‌تواند برای شما مکان‌هایی برای کاربرد رنگ های فانتزی باشد. اما برخی از آن‌ها می‌تواند جذاب تر باشد.

در بعضی از سریال‌های خارجی و یا برخی خانه‌ها می‌بینیم که تمام یک خانه با یک رنگ مثلا بنفش رنگ شده است. شاید در برخی از جاها اندکی کنتراست رنگ بالا و پایین می‌شود اما وجود یک رنگ تکراری در همه جای خانه از روتختی تا وسایل برقی آشپزخانه کمی عجیب به نظر می‌آید. نباید نقش رنگ در دکوراسیون داخلی را دست کم گرفت، استفاده از المان‌های رنگی مختلف در دکوراسیون باعث شادابی روحیه می‌شود. کاملا برعکس مواقعی که در طراحی از رنگ‌های تیره‌ای همچون مشکی استفاده شود، در این نوع طراحی به مرور زمان می‌تواند تاثیراتی بر روحیه افراد داشته باشد.

استفاده از این روش بعد از مدتی شما از آن رنگ خسته می‌کند. البته هستند کسانی که وقتی به طراحی خانه با رنگ های شاد و فانتزی می‌پردازند و آن را به طرزی افراطی در خانه به کار می‌برند؛ هرگز از آن خسته نمی‌شوند، زیرا این افراد عاشق رنگی هستند که کل زندگی خود را به آن درآورده‌اند.

طراحی خانه با رنگ باید برای قالب مردم باید به گونه‌ای باشد که شما از آن رنگ زده نشوید. توصیه من این است که از رنگ‌های متعادل، روشن و فانتزی در کنار هم استفاده کنید. مثلا اگر یک رنگ نارنجی بسیار تند را به عنوان رومیزی میز پذیرایی انتخاب می‌کنید، رنگ چوب صندلی‌ها را ونگه مشکی یا بلوطی انتخاب کنید و البته رنگ دیوارها را هم به گونه‌ای انتخاب کنید که رنگی میانه میان و خنثی مانند شکری باشد. حالا می‌خواهیم برای هر یک از بخش‌های خانه که در بالا از آن یاد کردیم را با رنگ های فانتزی و شاد رنگ کنیم.

 

طراحی اتاق خواب با رنگ‌های فانتزی

طراحی اتاق خواب با رنگ شاد

اتاق خواب در تمام خانه می‌تواند به بهترین مکان برای طراحی تبدیل شود. پرده‌ها، میز آرایش و قاب آینه و از همه مهم‌تر روتختی و بالش‌های آن، بهترین مکان برای کاربردی یک ست فانتزی از رنگ‌های شاد و دوست داشتی هستند. پیشنهاد ما این است که روتختی و بالش‌ها را به رنگ شاد و فانتزی که دوست داری رنگ کنید این کار با تعویض یک ست روتختی کاملا امکانپذیر است. حالا با رنگ‌های خنثی و تیره مکمل رنگ اصلی خود می‌توانید قابی بسیار زیبا، برای این ست خواب خود ایجاد کنید این قاب با دیوار‌ها و پرده‌ها به وجود می‌آید. پیشنهاد دیگر ما این است که در طراحی اتاق خواب با رنگ‌ های شاد و فانتزی رنگی گرم را به عنوان رنگ اصلی انتخاب کنید.

اتاق نشیمن و آشپزخانه قلب طراحی خانه با رنگ های شاد و فانتزی

طراحی آشپزخانه با رنگ شاد

در طراحی منزل هیچ جا مهم تر از آشپزخانه و اتاق نشیمن نیست. در آشپز‌خانه یکی از بهترین روش‌ها آن است وسایل برقی بزرگ خود را به رنگ‌های تیره یا روشن خنثی خریداری کنید. این وسایل اغلب یا به رنگ سربی و خاکستری ساخته می‌شوند و یا به رنگ سفید. حال می‌توانید رنگ های شاد را در طراحی کشو‌ها، و برخی اکسوریز‌های ریز آشپزخانه به این کار ببرید. حالا وقت آن است که به رنگ دلخواهتان فکر کنید.

یکی دو صندلی اپن به رنگ های زرد یا خردلی با چوب سفید گردویی می‌تواند زیر نور زرد متمرکز سقفی به اوج زیبایی برسد. دیگر چیزی که در آشپزخانه با رنگ‌های فانتزی به اوج زیبایی می‌رسد ست‌های قوری و کتری است که زیر نور متمرکز هود به اوج درخشندگی می‌رسد.

اتاق نشیمن

طراحی اتاق نشیمن با رنگ شاد

حالا به مهم‌ترین بخش خانه می‌رسیم طراحی در اتاق نشیمن. این واقعیتی است که المان‌های طراحی سنتی خانه ایرانی اندکی سخت با رنگ‌های شاد پیوند می‌خوردند. اما می‌توان طرح های جدید کاشی را با این دسته از طرح‌ها کار کرد. کوسن مبل‌های راحتی می‌تواند برای کاربرد رنگ‌های شاد و فانتزی می‌تواند بهترین المان اتاق نشیمن باشد. همین طور رومیز‌های کوچک و رانرها بهترین ست های رنگی را می‌سارند که البته می‌تواند از رنگ های فانتزی هم در آنها استفاده کرد.

در این مقاله برخی از ایده های طراحی خانه با رنگ های شاد و فانتزی را با شما مطرح کردیم اما هیچ ایده‌ای به اندازه تفکری که در محیط شکل می‌گیرد، نمی‌تواند نزدیک به اجرا باشد. از این رو بهتر است تا دیر نشده با گروه راهیل هنری تماس بگیرید تا مناسب‌ترین طراحی را برای شما انجام دهیم.

مقالات مرتبط

رنگ کرم در دکوراسیون داخلی
رنگ کرم در دکوراسیون داخلی

رنگ کرم در دکوراسیون داخلی یکی از رنگ های زمینه ای و آرام برای استفاده در دکوراسیون داخلی است که به شما احساس دفاعی و