طراحی دکوراسیون اتاق نوزاد

دکوراسیون اتاق نوزاد باید به صورت اصولی چیدمان شود تا نوزاد و مادر احساس راحتی و آرامش داشته باشند. در این مقاله با برخی از نکات آن آشنا شوید.

طراحی دکوراسیون برای یک مهمان تازه وارد شده به خانواده شما حتما برایتان مهم است. از زمانی که جواب آزمایش را ببینید برای چیدن وسایل آن ذوق زده می‌شوید. این موضوع زمانی که متوجه جنسیت آن شوید جذاب‌ترم می‌شود. در این مقاله می‌خواهیم درباره طراحی دکوراسیون اتاق نوزاد صحبت کنیم.

حتی اگر اتاق جداگانه‌ای برای نوزاد خود نداشته باشید، می‌توانید فضایی از اتاق خودتان را برای او در نظر بگیرید. این قسمت از اتاق را به شکل متفاوتی می‌توانید چیدمان کنید و حتی رنگ ویژه‌ای برای آن در نظر بگیرید. برای جداسازی فضای در نظر گرفته شده برای اتاق نوزاد را می‌توانید از پارتیشن‌های زیبا با طرح‌های کودکانه استفاده کنید.

برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل نیاز به تجربه است. در صورتی که برای این کار دچار سردرگمی شده‌اید، طبیعی است. این کار باید توسط فردی متخصص که سال‌ها تجربه این کار را دارد، انجام شود. برای این کار می‌توانید با کارشناسان شرکت راهیل هنری مشورت کنید و انجام امور را به آنان بسپارید. آن‌ها با توجه به بودجه شما این مسئولیت را به عهده می‌گیرند و طراحی خلاقانه زیبایی برای اتاق نوزادتان ارائه می‌کنند.

اصول طراحی دکوراسیون اتاق نوزاد

قبل از هر کاری چیدمان کلی وسایل را در نظر بگیرید. سپس برای دیوارها یک رنگ زیبا انتخاب کنید. اما چرا گفتیم ابتدا جای وسایل را انتخاب کنید؟ در این صورت اگر بر روی یک قسمت از دیوار طرح خاصی بزنید مجبور نشوید به این دلیل برای جای وسایل دچار مشکل شوید.

بهتر است تخت کودک را دور پنجره قرار دهید. با این کار آرامش او را بیشتر می‌کنید. سر و صداهای ناگهانی می‌تواند به سادگی باعث ترس نوزاد شود. همچنین در آغاز صبح ممکن است با افتادن آفتاب بر روی صورت نوزاد او را کلافه کند. سوز سرمایی که از پنجره می‌تواند به داخل اتاق نوزاد وارد شود را هم در نظر بگیرید. تخت نوزاد در جایی قرار دهید تا در حد امکان دید مناسبی به صورت نوزاد داشته باشید.

 

Baby Room Design Baby Room Design Principles

 

برای فضای کنار تخت نوزاد، بر روی دیوار چند باکس زیبا به طور مطمئن نصب کنید و بر روی آن عروسک‌های نوزاد را بچینید. اجازه دهید فضای اطراف تخت نوزاد شاد و مناسب روحیه آن باشد. لازم نیست همه جای خالی در اتاق و دیوارها را با وسایل تزیینی بپوشانید. با چند استیکر تزیینی بالای پریزها یا روی دیوار اصلی، چند ریسه رنگی زیبا می‌توانید اتاقی زیبا ایجاد کنید.

بر روی یک قسمت از اتاق تمرکز نکنید. در کنار تخت نوزاد وسایل ضروری را قرار دهید و باقی آن را در قسمت‌های دیگر اتاق بچینید. برای این کار از یک کمد کوچک کمک بگیرید. این کمد احتمالا نیاز شما را رفع خواهد کرد.

چه رنگی برای اتاق نوزاد استفاده کنیم؟

به طور کلی بهتر است برای طراحی اتاق نوزاد از رنگ‌های ملایم استفاده کنید. همانطور که می‌دانید همه رنگ‌ها انرژی به خصوصی دارند. رنگ‌های ملایم باعث می‌شود به کودک خود احساس آرامش دهید. اما هماهنگی این رنگ‌ها می‌تواند زیبایی بی‌نظیری در اتاق نوزادتان ایجاد کند.

بسیاری از افراد برخی از رنگ‌ها را مختص یک جنسیت خاص می‌دانند و ریسک تغییر برای آن را نمی‌پذیرند. این موضوع کاملا سلیقه‌ای است. می‌توانید پایتان را فراتر از این عادت بگذارید و متفاوت انتخاب کنید، یا این که هر رنگی با توجه به جنسیت کودک برگزینید.

برای رنگ آمیزی دیوارهای اتاق نوزاد می‌توانید از دو رنگ با هارمونی صحیح انتخاب کنید. با کمی خلاقیت می‌توان طرح‌های بی‌نظیری بر روی دیوار اتاق ایجاد کرد. طراحی دکوراسیون اتاق نوزاد یکی از جذاب‌ترین قسمت طراحی دکوراسیون برای منزل است. برای آن راه‌ها و روش‌های خلاقانه زیادی خواهید داشت. از بازی با رنگ‌ها غافل نشوید. رنگ‌های متفاوت را بررسی کنید و کمی از تکرار دوری کنید. به شما پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌های روانشناسی رنگ را مطالعه کنید. هر رنگ دارای ماهیت گرم، سرد و خنثی است. اگر برای استفاده از رنگ‌های یک تعادل ایجاد کنید، بهترین دکوراسیون را خواهید داشت.

مقالات مرتبط

رنگ کرم در دکوراسیون داخلی
رنگ کرم در دکوراسیون داخلی

رنگ کرم در دکوراسیون داخلی یکی از رنگ های زمینه ای و آرام برای استفاده در دکوراسیون داخلی است که به شما احساس دفاعی و