طراحی آشپزخانه مدرن و امروزی

طراحی آشپزخانه مدرن یک سبک طراحی جذاب برای مهم‌ترین قسمت خانه است. برای داشتن یک آشپزخانه امروزی باید از معماری و وسایل مدرن استفاده کنید.

ایده‌های متنوعی وجود دارد که بتوانید یک تغییر زیبا در آشپزخانه خود ایجاد کنید. تنوع در فضاهای مختلف می‌تواند در روحیه شما آثار مثبتی ایجاد کند. اما اگر این تغییر در قلب خانه باشد مطمئنا تغییرات آن در روحیه بانوی خانه بیشتر احساس می‌شود. در ادامه می‌خواهیم درباره طراحی آشپزخانه مدرن صحبت کنیم.

شاید برای برگزاری یک مهمانی در آخر هفته لازم باشد ساعت‌ها در آشپزخانه مشغول انجام تدارکات باشید. ظاهر و چیدمان وسایل آشپزخانه به قدری می‌تواند مهم باشد که شما در این فضا احساس خستگی نکنید. برای داشتن یک آشپزخانه مدرن و امروزی لازم است علاوه بر معماری آن به وسایل آشپزخانه هم توجع کنید. برای معماری آشپزخانه‌های امروزی فضاهای قرارگیری وسایل مدرن هم در نظر گرفته می‌شود تا در نهایت شما مطابق با طراحی امروزی زندگی کنید.

برای مثال در گذشته برای معماری آشپزخانه تنها فضای قرارگیری لباسشویی و فرگاز در نظر گرفته می‌شد. اما در آشپزخانه‌های امروزی برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل متوجه جای قرارگیری یخچال فریزر، ظرفشویی، فر توکار و … هم می‌شویم. این وسایل مدرن آسایش ما را برای زندگی بیشتر می‌کنند به همین دلیل برای طراحی مدرن مناسب هستند.

 

مشخصات طراحی آشپزخانه مدرن

یکی از ویژگی‌های آشپزخانه‌های مدرن پیروی از ساده بودن است. این که شما فضای آشپزخانه خود را خلوت تر بچینید و تنها لوازم و وسایل مورد نیاز و ضروری را بیرون از کابینت‌ها قرار دهید. برای انتخاب کابینت‌ها باید محتاط باشید. برای این کار از یک کارشناس طراحی دکوراسیون آشپزخانه با تجربه کمک بگیرید تا بر اساس فضای موجود بتواند بهترین انتخاب را داشته باشد.

در معماری آشپزخانه‌های امروزی به جای استفاده از میزهای چوبی سعی می‌شود یک کابینت که بر روی آن سنگ زیبا قرار دارد به عنوان میز نهارخوری استفاده می‌شود. چند صندلی پایه بلند کنار این کابینت قرار می‌گیرد تا آسایش اعضای خانه بهتر تامین شود.

معماری آشپزخانه باید نزدیک به نیاز و سلیقه صاحب خانه باشد. برای مثال اگر در خانه کودک خردسالی دارید باید به امنیت کودک خود توجه داشته باشید. حتی الامکان سعی کنید محل قرارگیری گاز توکار خود را در جایی قرار دهید که برای کودک شما خطر آفرین نباشد. همچنین برای کشوها قفل کودک بگذارید.

 

معماری آشپزخانه مدرن

مدرن کردن آشپزخانه مدرن برای هر متراژی قابل انجام است. اما بهتر است فضای بیشتری را به آشپزخانه خود اختصاص دهید تا وسایل مدرن بیشتری را هم بتوانید در آن جای دهید. اگر آشپزخانه شما فضای کوچکی دارد بهتر است از کابینت‌های عمودی نهایت استفاده را داشته باشید. همچنین سعی کنید برای رنگ کابینت از رنگ‌های روشن استفاده کنید تا فضا را بزرگ‌تر نشان دهد.

اما معماری داخلی آشپزخانه استانداردهایی دارد تا از سلامت جسمی شما مراقبت کند. اگر در طول روز چند ساعت را در آشپزخانه سپری می‌کنید باید محیط ارگونومیک تحت اختیار شما باشد. برای مثال ارتفاع سینک ظرفشویی، ارتفاق اجاق گاز نقش مهمی برای سلامت ستون فقرات شما دارد. برای این فضا نور کافی را در نظر بگیرید. بهترین کار این است که از نور طبیعی بهره بگیرید. در مرحله طراحی آشپزخانه یک فضا برای پنجره آشپزخانه در نظر بگیرید. پنجره یکی از ضروری‌ترین المان‌های آشپزخانه است. چون علاوه بر تامین نور مورد نیاز، تهویه مناسب نیز برای فضای آشپزخانه مهم است.

یک مثلث ایجاد کنید!

برای طراحی آشپزخانه مدرن از قانون مثلث استفاده کنید. در این قانون 3 وسیله مهم اجاق گاز، یخچال و سینک ظرفشویی به صورت مثلت جایگذاری می‌شوند. این طراحی دسترسی شما را به این 3 وسیله مهم در آشپزخانه آسان می‌کند و باعث صرفه جویی در زمان شما می‌شود.

بهتر است فاصله بین این 3 وسیله در آشپزخانه شما حدود 1 تا 2 متر باشد تا برای یک آشپزی ساده لازم نباشد قدم‌های زیادی بردارید. البته نزدیکی بیش از حد آن‌ها هم باعث می‌شود شما زودتر از آنچه انتظار دارید در آشپزخانه خسته شوید.

مقالات مرتبط

رنگ کرم در دکوراسیون داخلی
رنگ کرم در دکوراسیون داخلی

رنگ کرم در دکوراسیون داخلی یکی از رنگ های زمینه ای و آرام برای استفاده در دکوراسیون داخلی است که به شما احساس دفاعی و