استفاده از شلف و باکس در دکوراسیون

استفاده از شلف و باکس در دکوراسیون فضای مرتب‌تری برایتان ایجاد می‌کند. قرار دادن مجسمه‌های کوچک و بانمک روی شلف و باکس نصب شده روی دیوار اتاق شما را زیباتر می‌کند.

اگر دو یا سه دهه پیش کلمه شلف و باکس در دکوراسیون را به کار می‌بردیم متوجه درک آن نمی‌شدند. اما تا کمی شروع به توضیح دادن می‌کردیم بزرگ‌ترها می‌گفتند آهان! همان طاقچه‌های خودمون. از قدیم تا کنون اهمیت وسایل جانبی در دکوراسیون داخلی به وضوح نمایش داده می‌شود. در دکوراسیون‌های قدیمی طاقچه هایی را داخل دیوار کار می‌کردند که معمولا جای آینه و شمعدان بود یا جای مهر و تسبیح. خیلی‌ها هم که علاقه به مد و دکوراسیون داشتند با قرار دادن چند مجسمه روی طاقچه‌ها فضای خانه‌شان را خاص می‌کردند.

اما امروزه با تغییر در معماری داخلی ساختمان‌ها دیگر خبری از طاقچه‌های کار شده با گچ را درون دیوارها نمی‌بینیم. بسیاری از مشاوران دکوراسیون بجای این امر در طراحی دکوراسیون داخلی منزل به شلف و باکس در دکوراسیون را انتخاب مناسبی می‌دانند.

 

مدل‌های شلف و باکس در دکوراسیون

تنوع بالای مدل‌های شلف و باکس در دکوراسیون‌ها ما را در انتخاب یک مدل مناسب به دردسر می‌اندازد. نکته‌ای که اول باید به آن توجه داشته باشید رنگ دیوار موردنظر است. به طور مثال نصب شلف سفید رنگ روی دیوار سفید نمای جذابی ایجاد نمی‌کند. اگر این رنگ‌ها حتی با اندکی تفاوت در کنار هم انتخاب شوند، نمای جالب‌تری ایجاد می‌کنند. اگر روی دیوار‌ها رنگی لحاظ نکرده‌اید یا کاغذ دیواری نصب نکرده‌اید اصراری به این قضیه نیست؛ شما می‌توانید شلف رنگی انتخاب کنید.

 

یک تغییر چشمگیر با شلف و باکس در دکوراسیون

ممکن است یک شلف سفید رنگ چند سال روی یکی از دیوارها نصب کرده باشید و از دیدن فضای تکراری که ایجاد کرده خسته شده باشید. با راهکارهای ساده و کم‌هزینه می‌توانید در دکوراسیون گوشه‌ای از خونه، تنوع دلپذیری ایجاد کنید.

شلف‌ها را رنگ‌آمیزی کنید؛ چگونه؟ من به شما می‌گویم که برای رنگ‌آمیزی شلف قدیمی خود چه کاری انجام دهید. گام اول این است که از جنس شلف خود آگاه شوید. اگر جنس آن چوبی باشد می‌توانید از اسپری رنگ مخصوص چوب استفاده کنید. برای این‌کار شلف را در فضای آزاد مانند بالکن، حیاط یا پشت بوم ببرید. یک روزنامه زیر آن پهن کنید و شلف را روی روزنامه قرار دهید. به کمک اسپری شروع به رنگ‌آمیزی کنید و اجازه دهید یک روز کامل در هوای آزاد خشک شود.

اما اگر عاشق قلمو و رنگ کردن دستی هستید، رنگ‌های مخصوص چوب را تهیه کنید و شروع به خلق اثر هنری خود کنید.

 

قرار دادن گلدان روی شلف و باکس

امروزه از حیاط‌ها و حتی بعضی وقت‌ها از داشتن بالکن در خانه‌های آپارتمانی محرومیم. شلف و باکس در دکوراسیون فضای مناسبی را برای قراردادن گلدان‌های کوچک ایجاد می‌کنند. اگر از این دو وسیله را برای قرار دادن گلدان استفاده می‌کنید باید به چند نکته توجه داشته باشید.

جنس اکثر شلف و باکس در دکوراسیون از جنس چوب است. چوب در اثر رطوبت نمای ظاهری خود را از دست می‌دهد و شما شاهد برجستگی‌هایی روی ظاهر چوب می‌شوید، به همین دلیل در هنگام آبیاری گلدان‌ها باید با دقت بیشتری این کار را انجام دهید و اگر قطرات آب بر روی شلف و باکس مشاهده کردید با یک دستمال رطوبت آن را برطرف کنید.

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید وزن گلدان‌هاست. شلف و باکس‌ها توان تحمل وزن محدودی روی دیوار را دارند. توجه کنید که وزن گلدان‌ها بسیار سبک باشد تا موجب پشیمانی شما در این باره نشود. همچنین از نحوه نصب شلف و باکس مطمئن شوید. شلف و باکس باید محکم سرجایشان نصب شده باشد. محل نصب را چک کنید. اگر نتوانستید مدل شلف و باکس مناسبی برای منزل و محل کار خود انتخاب کنید، با دفتر طراحی راهیل هنری تماس حاصل فرمایید.

مقالات مرتبط

رنگ کرم در دکوراسیون داخلی
رنگ کرم در دکوراسیون داخلی

رنگ کرم در دکوراسیون داخلی یکی از رنگ های زمینه ای و آرام برای استفاده در دکوراسیون داخلی است که به شما احساس دفاعی و