سبک مینیمال در دکوراسیون داخلی

سبک مینیمال یکی دیگر از سبک‌های پر طرفدار و محبوب در دنیای دکوراسیون است که نشان دهنده نظم و تمیزی زیادی است. در این مقاله با آن بیشتر آشنا شوید.

احتمالا نام مینیمال در طراحی دکوراسیون به گوشتان خورده باشد. امروزه این سبک در دکوراسیون طرفداران زیادی پیدا کرده است. هر سبکی در برهه‌ای از زمان می‌تواند زیبایی خاص خودش را داشته باشد. اما به نظر می‌رسد سبک مینیمال می‌تواند به دلیل سادگی تا همیشه محبوب باشد. در ادامه با این سبک مینیمال در دکوراسیون داخلی بیشتر آشنا شوید.

سبک مینیمال دارای ویژگی‌هایی است که می‌تواند دنیای دکوراسیون در و محل کار یا خانه شما را تحت تاثیر قرار دهد. حتی برخی از صاحبان کسب و کارها بر این باورند که چیدمان و طراحی دکوراسیون داخلی به شکل مینیمال می‌تواند باعث افزایش خلاقیت در کارمندان شود.

اگر به معماری داخلی این سبک هم توجه کنید متوجه می‌شوید که خبری از گچبری‌های و کفپوش‌های خیره کننده نیست. در سبک مینیمال شما شاهد گچبری نخواهید بود و حتی اگر اصرار به داشتن آن دارید، یک گچبری با مدل بسیار ساده برای سقف‌ها انجام می‌شود. سادگی این سبک برای همه سنین می‌تواند جذاب باشد. اما احتمالا کودکان با آن رابطه خوبی برقرار نکنند.

آرامش در این نوع سبک موج می‌زند. آرامش، تمیزی، نظم و … احساساتی است که از چیدمان سبک مینیمال می‌توانید به دست آورید.

 

آشنایی با سبک مینیمال در دکوراسیون

واژه مینیمال به معنی حداقل است. از معنی این واژه لاتین می‌توان متوجه هدف آن شد. سادگی در هر زمینه‌ای می‌تواند جذابیت با خود به همراه آورد. در این سبک، طراح دکوراسیون سعی می‌کند در نهایت سادگی به چیدمان بپردازد و جزئیات زیادی را حذف می‌کند. با استفاده حداقلی از لوازم و جزئیات می‌توان یک دکوراسیون زیبا پدید آورد. در این نوع سبک با قرار دادن یک وسیله خاص با اندکی جزئیات می‌توان آن را به شدت چشم‌گیر کرد.

سبک مینیمال در دکوراسیون
سبک مینیمال در دکوراسیون

 

نظم یکی از اتفاق‌های اصلی سبک مینیمال در دکوراسیون است. اما این نظم به معنی تقارن در وسایل نیست. لزومی ندارد تمامی وسایل یک شکل و یکسان را روبروی هم قرار دهید و یک نقطه کانونی بسازید. رنگ دیوارها در این سبک کاملا ساده است. رنگ‌هایی مانند سفید، مشکی و خاکستری معمولا بیشتر به چشم می‌خورد. البته می‌توانید از رنگ‌های دیگر هم استفاده کنید. اما به یاد داشته باشید که همه چیز در این سبک نباید بیش از حد خودنمایی کند.

در سبک مینیمال سعی می‌شود از پنجره‌های بزرگ استفاده شود تا نور بیشتری در فضا حاکم شود. اگر از سبک مینیمال برای فضاهای دیگری مانند آشپزخانه استفاده می‌کنید که امکان داشتن پنجره‌های بزرگ نباشد، می‌توانید به کمک نورهای ال ای دی و هالوژن‌ها کمبود نور را جبران کنید.

 

چند اصل کلیدی در چیدمان به روش مینیمال

همانطور که گفتیم برای سبک مینیمال در دکوراسیون همواره باید ساده گرایی را در نظر داشته باشید. برای این منظور نیاز دارید که فضایی جهت ذخیره سازی تحت اختیار داشته باشید. این فضای ذخیره می‌تواند یک کمد با چند درب باشد که البته نمای ساده با رنگ خنثی داشته باشد. خنثی بودن رنگ کمد ضروری نیست. اما معمولا این رنگ با باقی رنگ‌ها هماهنگی خوبی دارد و دکوراسیون شما را زیباتر می‌کند.

چیدمان داخلی به روش مینیمال
چیدمان داخلی به روش مینیمال

 

نور در دکوراسیون با روش مینیمال بسیار مهم است. شما باید ارز نور نهایت استفاده را داشته باشید. هر چقدر فضا روشن‌تر باشد، امتیاز ویژه‌تری برای آن به حساب می‌آید. حتی بسیاری از طراحان دکوراسیون پیشنهاد می‌کنند برای پنجره‌ها از پرده استفاده نکنید تا نور طبیعی بیشتری به داخل راه پیدا کند.

پیشنهاد می‌کنیم اگر اتاق خواب خود را با سبک مینیمال چیدمان کرده‌اید، هرگز از لوستر استفاده کنید. استفاده از نورهای نقطه‌ای بهترین انتخاب است. چراغ‌های ال ای دی و هالوژن‌ها به تعداد مناسب می‌تواند برای این دکوراسیون مناسب باشد. اگر از پرده‌های توری ساده استفاده می‌کنید می‌توانید آن را با ریسه‌های ال ای دی که امروزه در بازار موجود است، مزین کنید.

مقالات مرتبط

رنگ کرم در دکوراسیون داخلی
رنگ کرم در دکوراسیون داخلی

رنگ کرم در دکوراسیون داخلی یکی از رنگ های زمینه ای و آرام برای استفاده در دکوراسیون داخلی است که به شما احساس دفاعی و