چطور یک دکور مناسب برای دفتر کار خود انتخاب کنیم؟

استفاده از دکور مناسب برای دفتر کار می‌تواند روی بهره‌وری کارمندان و نظر مشتریان تاثیر بگذارد. پس با مطالعه این مطلب، انتخاب خود را بهینه کنید.

حتما این جمله را شنیده‌اید که ارزش یک تصویر بیشتر از هزار کلمه است. بنابراین وقتی صحبت از طراحی می‌شود، متخصصان به معنی این جمله بیشتر توجه می‌کنند. متاسفانه، برخی از افراد برای ایجاد فضایی متناسب با شخصیت کسب‌وکارشان، به صورت حرفه‌ای عمل نمی‌کنند. این در حالی است که انتخاب دکور مناسب برای دفتر کار به مشتریان کمک می‌کند تا احساس آرامش و استقبال کنند. انتخاب المان‌های مناسب، فضایی متناسب با شخصیت شما ایجاد می‌کند. بنابراین برای انتخاب عناصر مختلف در دکوراسیون اداری، حتما به نکات زیر توجه کنید.

 

یک دکور مناسب برای دفتر کار نشان‌دهنده شخصیت کسب‌وکار شماست

اثر هنری که با ورود به دفتر کار شما به چشم مشتری می‌خورد، توانایی تأثیرگذاری بر روی عقیده او درباره تجارت و کارمندان شما را دارد. بنابراین روی اولین دیواری که مشتری هنگام ورود به اتاق می‌بیند؛ باید یک اثر هنری خارق‌العاده را نصب کنید. برای ایجاد برداشت اولیه مثبت در مشتری، باید به طور جدی به این موضوع فکر کنید که چه نوع تصویری را می‌خواهید در ذهن او ایجاد کنید. سپس با توجه به پاسخ این سوال، دکور مناسب برای دفتر کار خود را انتخاب کنید.

 

از رنگ متناسب استفاده کنید

رعایت سبک و رنگ اصلی شرکت، هنگام طراحی دکوراسیون داخلی بسیار مهم است. بنابراین باید رنگ‌هایی را انتخاب كنید كه متناسب با محیط شركت و متناسب با شخصیت کسب‌وکارتان باشد. به عنوان مثال در دکوراسیون داخلی یک بیمارستان تخصصی کودکان ممکن است از رنگ‌های قرمز یا زرد روشن استفاده نشود، زیرا این رنگ‌ها باعث تحریک بیمار می‌شوند. در عوض از رنگ‌های آرامش‌بخش و سایه‌های بنفش استفاده می‌شود تا فضای آرام‌تری به وجود بیاید.

 

خودتان را محدود نکنید

بیشتر مدیران در طراحی داخلی، از کپی نقاشی‌های پیکاسو استفاده می‌کنند. با این حال یک قانون کلی وجود دارد و آن هم این است که در انتخاب دکور مناسب برای دفتر کار نباید خود را محدود به سبک کلاسیک کنید. برخی معتقدند برای این که نشان‌دهند، زرنگ و باهوش هستند، باید از آثار هنرمندان مشهور برای دیزاین دفتر کار خود استفاده کنند. این در حالی است که استفاده از آثار هنرمندان محجور نیز می‌تواند به همان اندازه در ذهن مشتری تاثیر بگذارد. بنابراین موفقیت به معنای گران بودن نیست.

 

از عناصر مختلف استفاده کنید

علاوه بر پرتره و نقاشی، گلدان‌های سرامیکی و مجسمه‌ها نیز می‌توانند دفتر کار شما را جذاب کنند. این لوازم جانبی همان چیزی است که از آن به عنوان “جواهرات اتاق” یاد می‌شود. بنابراین کارهای هنری فقط آثاری نیستند که قاب می‌شوند. بلکه برای ایجاد زیبایی بصری می‌توانید از آثار دیگری نیز استفاده کنید.

ترکیب کردن آثار و عناصر هنری مختلف به دکوراتورها این امکان را می‌دهد که فضای بیشتری را برای خلاقیت در اختیار داشته باشند. فراموش نکنید که شما به عنوان مدیر یک کسب‌وکار می‌توانید تنها با ایجاد یک فضای راحت، بهره‌وری را در محیط سازمانی یا اداری خود افزایش دهید.

 

آثار هنری با کیفیت و کم هزینه را انتخاب کنید

بسیاری از افراد برای تزیین دفتر کار خود تصمیم می‌گیرند که از نقاشی‌ها و آثار هنری گران قیمت استفاده کنند. زیرا بر این باورند که ایجاد یک ظاهر حرفه‌ای، هزینه زیادی را می‌طلبد. به همین دلیل تمایل دارند که برای دکوراسیون اداری دفتر کار خود، هزینه‌های گزافی را پرداخت کنند.

خبر خوب این است که امروزه دیگر برای خرید آثار هنری با کیفیت، نباید هزینه‌های زیادی پرداخت شود. همان‌طور که می‌دانید های‌کپی بسیاری از آثار هنری مشهور در فروشگاه‌های مختلف شهر به فروش می‌رسد. بنابراین نیازی نیست که برای خرید یک مجسمه اصل چند میلیون هزینه کنید. بلکه می‌توانید کپی همین اثر هنری را بسیار ارزان‌تر بخرید.

و در آخر این که هنگام طراحی و انتخاب، این شجاعت را داشته باشید که نظرات شخصی خود را اعمال کنید، بدون نگرانی از این که دیگران درباره شما چه فکری می‌کنند. اگر عاشق دکوراسیون خود باشید، بیشتر از آن لذت خواهید برد.

مقالات مرتبط

رنگ کرم در دکوراسیون داخلی
رنگ کرم در دکوراسیون داخلی

رنگ کرم در دکوراسیون داخلی یکی از رنگ های زمینه ای و آرام برای استفاده در دکوراسیون داخلی است که به شما احساس دفاعی و