طراحی دکوراسیون کلینیک پزشکی

طراحی دکوراسیون کلینیک های پزشکی مراحل مختلفی دارد. ممکن است بخواهید به طور کامل دکوراسیون مطب خود را تغییر دهید. ما شما را راهنمایی می‌کنیم.

مفهوم دکوراسیون امروزه رنگ دیگری برای ما دارد. شاید در گذشته چنین اهمیتی به آن داده نمی‌شد. اما لازم است بدانید یک طراحی دکوراسیون خوب می‌تواند تا چه اندازه تاثیر مناسب برای کسب و کار شما بگذارد. علاوه بر این موضوع انرژی که از دکوراسیون کلینیک شما ایجاد می‌شود یک بار روانی عجیبی در پی دارد. در این مقاله می‌خواهیم طراحی دکوراسیون کلینیک را مورد بررسی قرار دهیم.

این فضا باید به طوری طراحی شود که علاوه بر آسایش و آرامش مراجعه کنندگان، برای کارکنان شما هم فضای خوبی باشد. برای طراحی دکوراسیون داخلی مطب خود باید تمامی جوانب را بسنجید. هر چقدر هم از این علم آگاهی داشته باشید باز هم باید با فردی با تجربه در امور دکوراسیون مشورت کنید. نتیجه کار حتما دکوراسیونی اصولی و هوشمندانه خواهد بود. این فرد با دانشی که در این حوزه دارد روحیات بیماران را درک می‌کند. فضای کلی را در نظر می‌گیرد و بر اساس این مشخصه‌ها طرح‌هایی را به شما پیشنهاد می‌دهد.

این کاری است که امروزه اکثر شرکت‌ها برای طراحی دکوراسیون اداری خود انجام می‌دهند. برای هر یک از مشاغل دکوراسیون متناسب با آن طراحی می‌شود. رنگ‌ها اهمیت زیادی برای این موضوع دارند. برای مثال رنگ سفید برای مطب‌های پزشکی بیشترین کاربرد را دارد. این رنگ نماد آرامش و پاکی است.

 

طراحی دکوراسیون کلینیک پزشکی چه مزیت‌هایی دارد؟

شاید این سوال هر پزشکی باشد. احتمالا با خود فکر می‌کنید که بیمار به تنها چیزی که در مطب پزشکی فکر می‌کند علاج بیماری‌اش است. اما جالب است بدانید او در هر حالی هم باشد به فضای داخلی مطب شما توجه می‌کند. اتفاقا این موضوع در محیط‌‌های پزشکی بسیار مهم‌تر هم است. چرا که دکوراسیون یک انرژی خاص برای مخاطبان شما می‌سازد. این انرژی اثراتی در پی خواهد داشت که برایتان می‌گوییم.

Medical clinic decoration Clinic decoration design

 

با یک طراحی مناسب برای کلینیک پزشکی خود ارزش‌هایی را به کسب و کار خود اضافه می‌کنید. ساده‌ترین آن احساس آرامشی است که به مراجعه کنندگان خود می‌دهید. شاید ندانید که تاثیر این کار چقدر می‌تواند زیاد باشد. محیط‌های مختلف پزشکی می‌تواند انرژی‌های متفاوتی داشته باشد. بیماران ترجیح می‌دهند به کلینیک‌های پزشکی مراجعه کنند که آن‌جا احساس آرامش بیشتری دارند. روحیه فرد بیمار می‌تواند بسیار ضعیف باشد و با کوچکترین موضوع از لحاظ روحی به هم بریزد. با ایجاد یک فضای مناسب می‌توانید آسایش را حتی برای لحظاتی ایجاد کنید.

با یک طراحی خوب امکان مراجعه بعدی برای بیماران خود را بیشتر می‌کنید. حتی آن شخص ممکن است کلینیک شما را به اطرافیان خود هم معرفی کند. در واقع به صورت ناخودآگاه یک حس اعتماد برای مراجعه کنندگان خود ایجاد می‌کنید.

 

بخش پذیرش خاص ایجاد کنید

پذیرش اولین بخشی است که هر بیمار به آن مراجعه می‌کند. برای این قسمت حتی می‌توانید یک رنگ جدا در نظر بگیرید. این کار را برای بخش‌های مختلف کلینیک پزشکی خود انجام دهید و هر بخش را به صورت مجزا ایجاد کنید. اما این نکته را فراموش نکنید که از رنگ‌هایی استفاده کنید که هارمونی خوب و متناسبی با هم دارند.

برای قسمت پذیرش به میزان مراجعه کنندگان خود صندلی قرار دهید. شاید لازم باشد بیماران دقایقی را در مطب تاز مان وقت ویزیت خود منتظر بمانند. در این صورت بهتر است بر روی صندلی بنشینند تا هم از هرج و مرج جلوگیری شود و هم دچار خستگی نشوند.

برای طراحی دکوراسیون کلینیک پزشکی، برای بخش پذیرش اهمیت ویژه‌ای در نظر می‌گیرند. یکی از مهم‌ترین فضاهای هر کلینیک بخش پذیرش آن است. در این فضا افراد منتظر طی شدن روال پرونده خود می‌مانند. برای این که این چند دقیقه باعث خستگی یا بی‌حوصلگی آن‌ها نشوند کارهای متفاوتی می‌توان انجام داد. برای مثال قرار دادن مجلات، روزنامه و جدول برای برخی از مراجعه کنندگان گزینه مناسبی است تا سرگرم شوند.

مقالات مرتبط

رنگ کرم در دکوراسیون داخلی
رنگ کرم در دکوراسیون داخلی

رنگ کرم در دکوراسیون داخلی یکی از رنگ های زمینه ای و آرام برای استفاده در دکوراسیون داخلی است که به شما احساس دفاعی و