جدیدترین ایده های معماری داخلی

ایده های معماری داخلی برای هر خانه و ساختمان متفاوت است. این ایده از جانب مالک و کارشناسان طراح دکوراسیون داده می‌شود. در این رابطه بیشتر بخوانید

داشتن یک خانه با معماری جدید و مدرن به مخاطب نشان می‌دهد که شما طرفدار پیشرفت هستید. هر روزه ایده های معماری داخلی ساختمان‌ها به صورت جدیدتر ارائه می‌شود. استفاده از هر کدام از ایده‌های جدید نیازمند این است که برای شما کاربرد مشخصی داشته باشد. پیاده سازی آن ممکن است برای شما هزینه‌بر باشد و اگر کاربرد صحیحی نداشته باشد، اتلاف وقت و هزینه را به همراه دارد.

در واقع شما از روش‌های کم‌هزینه هم می‌توانید یک ایده جدید برای معماری داخلی خانه خود داشته باشید. اما برای پیاده سازی آن باید تمامی جوانب آن را در نظر بگیرید و مشخص کنید که این تغییر تا چه حد برای فضا لازم است و نحوه پیاده سازی ایده تا چه حد می‌تواند به کاربردی بودن و زیباتر شدن فضای داخلی خانه کمک کند. چرا که تنها برای ظاهر خانه نباید محتمل هزینه شوید، بهتر است این تغییر در راستای بهبود کیفیت استفاده از امکانات در فضای خانه باشد.

طراحی دکوراسیون داخلی می‌تواند بدون این که قسمتی از خانه شما خرابی داشته باشد، تغییر کند. اضافه کردن دیوارها، اضافه کردن پارتیشن‌ها، گچبری‌های زیبا و … می‌تواند تغییر بی‌نظیری در معماری داخلی خانه شما ایجاد کند.

در ادامه نکاتی را به شما می‌گوییم تا ذهن خلاق‌تری برای معماری فضای داخلی خانه خود ایجاد کنید. در نهایت طراحی دکوراسیونی که ایجاد می‌شود باید با سلیقه و روحیات شما همخوانی داشته باشد.

 

جزئیات را دست کم نگیرید

همه ما گچبری‌ها را تنها برای سقف در نظر می‌گیریم. یک شاهکار بی‌نظیر خلق کنید. طرحی از یک شاخه درخت که از سقف شما به شکل گچبری تا بر روی دیوار را سفارش دهید. از گچبری برای قسمت‌های مختلفی استفاده کنید که تا به حال استفاده از آن روال نبوده. یک ایده جدید زمانی جدید است که پایش را فراتر از مرزها بگذارد و طبق عادات نظری نداشته باشد.

اگر خانه شما طبقه آخر ساختمان باشد، می‌توانید از نور بیشتری بهره‌مند شوید. یکی از ایده های معماری برای سقف خانه تعریف می‌شود. سقف‌های نورگیر یک پیشنهاد جذاب برای خانه شماست. این به شرطی است که خانه شما طبقه آخر ساختمان باشد یا بر روی طبقه شما، طبقه دیگری ساخته نشده باشد. با این کار اگر به نگهداری از گیاهان هم علاقه داشته باشید، یک فضای ویژه برای پرورش گل و گیاه دارید. در این اتاق به جای این که یک لوستر در وسط سقف نصب کنید، می‌توانید چراغ‌ها و آباژورهایی در کناره‌های اتاق قرار دهید و یک نورپردازی بی‌نظیر هم ایجاد کنید.

 

اتاق نشیمن با طرح گودال گفتگو

بیایید معماری خانه خود را کمی متفاوت‌تر ایجاد کنیم. همیشه فضای نشیمن را با وسایل دکوری خاص می‌کنیم. مبلمان مطابق با سلیقه خود انتخاب و خریداری می‌کنیم و با یک چیدمان همیشگی کار را به پایان می‌رسانیم. اما در واقع این تنها راه برای داشتن یک اتاق نشیمن خاص نیست.

می‌توان با یک طراحی بی‌نظیر نقشه خانه را تغییر داد. یکی از ایده های معماری، طراحی فضای نشیمن با طرح گودال گفتگو است. این فضا کاملا اتاق نشیمن شما را مجزا و خاص می‌کند. همانطور که از نامش پیداست، فضای نشیمن شما درون یک گودال کم عمق قرار می‌گیرد و برای آن چند پله کوتاه در نظر گرفته می‌شود. اما موضوعی که برای این سبک معماری باید بدانید این است که برای چنین فضایی باید مبلمان خاص و متناسب با ابعاد گودال سفارش دهید.

با داشتن این فضا شاید دلتان بخواهد برای نقطه وسط آن یک حوض یا یک میز متفاوت در نظر بگیرید که امکان روشن کردن مشعل درون خود داشته باشد.

مقالات مرتبط

رنگ کرم در دکوراسیون داخلی
رنگ کرم در دکوراسیون داخلی

رنگ کرم در دکوراسیون داخلی یکی از رنگ های زمینه ای و آرام برای استفاده در دکوراسیون داخلی است که به شما احساس دفاعی و