تاثیر کاغذ دیواری در دکوراسیون

کاغذ دیواری در دکوراسیون تاثیر چشمگیری دارد. برای دوری از یکنواخت شدن فضاها و زیباسازی طراحی داخلی ساختمان انتخاب یک کاغذ دیواری متناسب یکی از بهترین روش‌هاست.

وجود دیوارهای ساده تک رنگ می‌تواند چشم و روحیه را خسته کند. با یک تغییر ساده و کم‌هزینه و استفاده از کاغذ دیواری در دکوراسیون می‌شود معماری داخلی منزل یا محل کار را تغییر داد. با اهمیت موضوع طراحی دکوراسیون داخلی در چند دهه اخیر، سلیقه مردم به سبک مینیمال و علاقه به طرح‌های ساده حرکت کرده است. نگاهی به انواع تعادل در طراحی داخلی یکی از اصول مهم طراحی داخلی می‌باشد. درواقع مثل گذشته تمامی دیوارها با کاغذ دیواری پوشیده نمی‌شود. بلکه بخشی از دیوارها که بیشتر در معرض دید هستند انتخاب می‌شوند. این گزینه خلاقانه را دست کم نگیرید. به کمک آن می‌توانید فضای خانه، محل کار یا طراحی داخلی ساختمان خود را زیباتر کنید.

 

انواع کاغذ دیواری در طراحی دکوراسیون داخلی

کاغذ دیواری سه بعدی: چشم انسان قابلیت این را دارد که اجسام با بعدهای آن ببیند. برای بیننده تماشای اجسام چاپ شده دوبعدی که به لحاظ ساخت سه بعدی دیده می‌شوند بسیار جذاب و خیره کننده است. به همین دلیل کاغذ دیواری سه بعدی مورد استقبال بسیاری از طراحان دکوراسیون قرار گرفته است.با توجه به طرح و رنگ‌های متنوع این دسته از کاغذ دیواری لازم است با یک کارشناس حرفه ای طراحی دکوراسیون داخلی مشورت کنید.

کاغذ دیواری نانو: ضد دوده هستند و کثیفی را به خود جذب نمی‌کنند؛ مقاومت مناسبی در برابر آفتاب دارند و از سطح دیوار جدا نمی‌شوند. همچنین این دسته از کاغذهای دیواری پاره نمی‌شوند و عمر مناسبی دارند.

کاغذ دیواری مخملی: در بافت این نوع کاغذهای دیواری تکه‌های مخمل کار شده است که قبل شستشو نیستند. با توجه به طراحی زیبایی که دارد مناسب فضاهای لوکس و کلاسیک است؛ به راحتی با پرده و مبل‌های مخمل می‌توانند ست شوند.

به عنوان توصیه به شما می‌گوییم که برای کاغذ دیواری بر روی دیوارهای پشت ال سی دی، دیوار شومینه و ستون‌ها حساب کنید. این دیوارها را فوکوس قرار دهید و متناسب با رنگ وسایل اطراف آن کاغذ دیواری مناسبی را انتخاب کنید. همچنین اگر مساحت اتاق شما کم است، از پوشش همه دیوارها با کاغذ دیواری پرهیز کنید. درست است که این سبک فضای خانه‌تان را گرم‌تر نشان می‌دهد اما باعث شلوغی و کوچک‌تر نشان دادن فضا می‌شوند.

 

نکات ست کردن کاغذ دیواری در دکوراسیون داخلی منزل

ست کردن کاغذ دیواری بستگی به نور، وسایل اطراف، و مساحت اتاق دارد. همچنین بر اساس این گزینه‌ها باید در مورد رنگ و طرح کاغذ دیواری تصمیم‌گیری شود. همچنین می‌توان از دو مدل کاغذ دیواری در فضا استفاده کرد. به طوری که پس زمینه یکی، رنگ طرح کاغذ دیواری دوم باشد. یا حتی اصلا ربطی به هم نداشته باشند و بر اساس وسایل اطراف خود انتخاب شوند.

به طور معمول کاغذ دیواری در دکوراسیون را با توجه به رنگ پرده و مبل انتخاب می‌کرده‌اند. هارمونی رنگ دیوار با پرده به وضوح دیده می‌شود و بیننده را جذب می‌کند. راه دیگر ست کردن کاغذ دیواری، توجه به رنگ کفپوش هاست. اگر کفپوش‌هایی به رنگ قهوه‌ای دارید، انتخاب رنگ کرم یا ترکیبی از رنگ‌های کرم و قهوه‌ای می‌تواند مناسب باشد.

مقالات مرتبط

رنگ کرم در دکوراسیون داخلی
رنگ کرم در دکوراسیون داخلی

رنگ کرم در دکوراسیون داخلی یکی از رنگ های زمینه ای و آرام برای استفاده در دکوراسیون داخلی است که به شما احساس دفاعی و