ایده های کاربردی در دکوراسیون خانه

دکوراسیون منزل را می‌توانید بر اساس روحیه خودتان بچینید. این دکوراسیون می‌تواند در روحیه شما تاثیرات متفاوتی بگذارد. ایده‌های متفاوتی برایتان داریم.

برای پیاده سازی ایده‌هایی که در ذهنمان می‌گذرند لازم است کمی از دکوراسیون کلیشه‌ای فاصله بگیریم. دکوراسیون خلاقانه توسط افرادی پدید می‌آید که ذهنشان را به سبک خاصی محدود نمی‌کنند، این هنر برایشان حد و مرز مشخصی ندارد و دائما می‌تواند با ایده‌های دیگر ترکیب شود تا اثری متفاوت به وجود آورند. برای دکوراسیون منزل می‌توان ایده‌های جالبی به کار برد که علاوه بر زیبایی، کاربرد هم داشته باشد.

برای تغییر دکوراسیون داخلی منزل خود می‎توانید بر طبق سلیقه خود پیش روید. اما گاهی بد هم نیست با کارشناسان با تجربه دکوراسیون هم مشورتی داشته باشید. ممکن است آن‌ها روش بهتری برای انجام آن کار داشته باشند که شما از آن بی‌خبر باشید. شما می‌توانید هر ایده فکر شده‌ای را برای دکوراسیون خانه خود اجرایی کنید. خلاق بودن در هر زمینه‌ای باعث جذابیت آن موضوع می‌شود. اما چرا می‌گوییم ایده شما باید فکر شده باشد؟ در صورتی که هر ایده که به ذهنتان می‌رسد را اجرایی کنید ممکن است با شکست مواجه شوید و شما را از ذوق دور کند. اما اگر حساب شده عمل کنید همه چیز متفاوت می‌شود.

 

استفاده بهینه از وسایل قدیمی

گاهی اوقات به جای حذف وسایل قدیمی و خرید وسایل دیگر، می‌توانید از آن شکل دیگری ایجاد کنید تا هم به خلاقیت خود امتیاز دهید و هم در هزینه خود صرفه جویی کنید. چوب با اکثر سبک‌های دکوراسیون خانه همخوانی خوبی دارد. اما ممکن است پس از مدتی زیبایی ظاهری خودش را از دست بدهد. می‌توانید به جای این که وسایل چوبی جدید بخرید، همان وسایل خودتان را رنگ بزنید. رنگ‌های مخصوصی برای نوسازی چوب‌ها وجود دارند که به سادگی خودتان هم می‌توانید آن‌ها را رنگ کنید. نتیجه کار را بعد از خشک شدن رنگ ببینید.

در همه خانه‌ها ظروفی هست که در مقابل زیبایی، کمی قدیمی شده‌اند. مثال بارز این ظروف، ظروف چینی گل سرخی هستند. این ظروف حس نوستالژی را برای شما روشن می‌کنند. می‌توان پشت این ظروف را گیره مخصوص بزنید تا به راحتی توسط میخ بر روی دیوار نصب شوند. از سایزهای متنوع بشقاب‌ها برای یک دیوار استفاده کنید تا دکوراسیون چشمگیرتری ایجاد کنید.

 

دنیای رنگی‌تری برای خود بسازید

رنگ‌ها قدرت زیادی دارند. هر رنگ نماینده رساندن یک پیام و انرژی به ماست. تاثیر کاغذ دیواری در دکوراسیون می‌تواند فوق‌العاده باشد، از کاغذ دیواری با رنگ‌های شاد در قسمت‌هایی از منزل استفاده کنید. دنیای کامپیوتری امروز به رنگ‌های محدودی منتهی شده‌اند. اما بهتر است برای دکوراسیون خانه خودمان این محدودیت را برداریم. قطعا روحیه شادتری پیدا خواهیم کرد. برای ایجاد یک خانه رنگی و شاد کمی با چرخه رنگ آشنا شوید. یه اتاق نشیمن فوق العاده با رنگ‌ها ایجاد کنید. البته این بدان معنی نیست که بی پروا از هر رنگی استفاده کنید. برای این کار مبلمان خانه را در نظر بگیرید. بهتر است مبلمان را از تک رنگ روشن استفاده کنید و بر روی آن تعدادی کوسن‌های رنگی رنگی قرار دهید. فکرش هم آدم را شاد می‌کند.

نمی‌شود به یک سمت از خانه توجه ویژه داشته باشید و یک سمت دیگر را غرق در دنیای رنگ‌های بی‌روح کنید. بسیاری از وسایل برقی آشپزخانه در رنگ‌های خنثی تولید می‌شود. دلیل این موضوع هم آن است که وسایل برقی آشپزخانه قابلیت هماهنگ شدن با رنگ دیگر وسایل را داشته باشد. اما اگر پذیرایی خودتان با دنیایی از رنگ آشتی داده‌اید، بد نیست فکری هم برای محیط آشپزخانه خود کنید. یک پرده شاد بر روی پنجره آشپزخانه خود نصب کنید تا فضا را تغییر دهد.

اما راه دیگری هم برای بازی با رنگ‌ها در دکوراسیون وجود دارد. اگر داشتن پنجره‌های بزرگ در خانه شما یک امتیاز مثبت به حساب می‌آید می‌توانید از پرده‌های رنگی و شاد استفاده کنید. روزها با تابش نور خورشید به این پرده‌ها، نوری زیبا در اتاق شما بازتاب می‌شود.

مقالات مرتبط

رنگ کرم در دکوراسیون داخلی
رنگ کرم در دکوراسیون داخلی

رنگ کرم در دکوراسیون داخلی یکی از رنگ های زمینه ای و آرام برای استفاده در دکوراسیون داخلی است که به شما احساس دفاعی و