ایده‌هایی برای طراحی دکوراسیون

طراحی دکوراسیون علم و هنری است که تنها افراد خوش ذوق می‌توانند از پس آن بر بیایند. در این هنر دنیایی از ایده‌های تمام نشدنی برای تمامی سبک‌ها وجود دارد.

این که برای هر فضایی یک ایده منحصربه‌فرد کشف کنید، فضای خاصی را برای خود می‌سازید. شما برای طراحی دکوراسیون یک فضا لازم است به فضای کلی دقت کنید. یکی از روش‌های تغییر دکوراسیون این است که هر محیط را مجزا در نظر بگیرید و از سبک‌ها مختلفی در خانه خود استفاده کنید. برای مثال لازم نیست برای تمامی اتاق‌ها از سبک مدرن استفاده کنیم. یکی از اتاق‌ها را می‌توانیم به سبک سنتی طراحی کنیم و تفاوت ایجاد کنیم. وجود تفاوت باعث چشم‌نوازتر کردن دکوراسیون می‌شود.

برای اجرای ایده‌های جدید، وسایل قدیمی را نو کنید. این بدان معنا نیست که وسایل قدیمی را دور بریزید و خودتان را برای طراحی دکوراسیون داخلی در خرج بیندازید. شما می‌توانید وسایل قدیمی را بازسازی کنید. برای مثال میزهای چوبی را که بر اثر گذر زمان زیبایی خود را از دست داده، با رنگ مخصوص چوب رنگ بزنید. یا حتی قوطی‌های حبوبات در آشپزخانه را رنگ‌آمیزی کنید.

ایده‌های زیادی می‌تواند برای هر فضایی در ذهن ایجاد شود. برای اجرایی شدن آن تمامی جوانب را بسنجید. ممکن است پیاده سازی برخی از ایده‌ها نابجا باشد و خروجی دلخواه شما را پدید نیاورد. همچنین برای این کار، تمرکز بر روی وسایل مهم خود را حذف نکنید. مثلا اگر در اتاق پذیرایی شما فرش زیبایی در مرکز قرار گرفته، باقی وسایل را بر اساس رنگ و طرح این فرش انتخاب کنید.

 

نکاتی برای دکوراسیون آشپزخانه

تمامی انرژی‌های شاد در از آشپزخانه شروع می‌شود. جایی که عطر و رنگ غذاها جشنی به پا می‌کنند تا شوقی برای آشپزی ایجاد کنند. غذا خوردن یکی از لذت‌های دنیاست. برای بهره بردن از این نعمت لازم است فضایی مناسب را برای آشپزخانه خود ایجاد کنیم.

اما این که شما طرفدار چه سبکی در طراحی دکوراسیون هستید، می‌تواند تاثیر مستقیمی بر روی روحیه خودتان بگذارد. پس در اولین قدم خواسته خود را مشخص کنید. باید بدانید در چه فضایی احساس شادمانی دارید. برخی از افراد طرفدار سادگی و سبک‌های مینیمال هستند. پس لازم نیست حتما طرح و وسایل شلوغ و خاص را برای دکور آشپزخانه خود خریداری کنید.

من به شما پیشنهاد می‌کنم تا جایی که می‌توانید از رنگ‌های شاد در دکوراسیون آشپزخانه خود استفاده کنید. این جا می‌تواند روحتان را تازه کند. وقتی در چنین فضایی برای دقایقی با آشپزی سرگرم می‌شوید رنگ‌ها می‌تواند ذهنتان را باز کند. البته اگر طرفدار طرح‌ها و رنگ‌های شلوغ نیستید، رنگ سفید همیشه نماد تمیزی و پاکی است. داشتن یک آشپزخانه که حس تمیزی به ما بدهد برای همه ما مهم است.

 

به فضا رنگ و لعاب دهید

استفاده از رنگ‌های بی روح شاید در روزهای اول جالب باشد و به شما حس خاصی بدهد اما پس از مدتی تکراری می‌شود و شما را دل خسته می‌کند. اما این بدان معنا نیست که در طراحی دکوراسیون همه فضای خانه خود از رنگ‌های چشمگیر و غلیظ استفاده کنید. کنار هم قرار گرفتن این رنگ‌ها می‌تواند دکوراسیون خانه ما را خاص‌تر از قبل کند. اما باید بدانیم که از کدام رنگ در کجا و کنار کدام یک از آن‌ها استفاده کنیم. تشخیص این موضوع خود یک هنر است که با تجربه به دست می‌آید. در صورتی که برای انتخاب آن‌ها دچار مشکل شدید، نگران نباشید؛ این کار را به کارشناسان خبره راهیل هنری بسپارید.

هر رنگی بار روانی مخصوص به خودش را دارد. بنابراین لازم است برای تغییر دکوراسیون، کمی از علم روانشناسی رنگ‌ها بدانید. برای مثال ممکن است هر رنگی برای هر فضایی مناسب نباشد. برای مثل روانشناسان بر این باورند که از رنگ قرمز در اتاق خواب خود استفاده نکنید. این رنگ می‌تواند ضربان قلب شما را بالا ببرد و قاعدتا آرزوی یک خواب آرام را بر دلتان بگذارد. عکس این موضوع برای رنگ‌های آبی و بنفش است. که هر چقدر ملایم‌تر باشد می‌تواند روحیه شما را آرام‌تر کند.

مقالات مرتبط

رنگ کرم در دکوراسیون داخلی
رنگ کرم در دکوراسیون داخلی

رنگ کرم در دکوراسیون داخلی یکی از رنگ های زمینه ای و آرام برای استفاده در دکوراسیون داخلی است که به شما احساس دفاعی و