اهمیت شومینه در دکوراسیون داخلی

شومینه در دکوراسیون داخلی منزل علاوه بر جنبه زیبایی، کاربردهای دیگری مانند گرمابخشی و حس آرامش در محیط را به ما می‌دهد. برای آگاهی از کاربرد آن با ما همراه شوید.

وجود شومینه در دکوراسیون منزل علاوه بر حس گرما بخشی می‌تواند جزئی از زیبایی دکوراسیون خانه ما نیز باشد. از گذشته برای گرم کردن فضا از آتش استفاده می‌شد. بخاری هیزمی یکی از وسایل گرمایشی قدیمی است که امروزه برای خیلی از افراد حکم نوستالژی بودن را دارد، از آنجایی که تعادل در طراحی داخلی از اهمیت زیادی برخوردار است پس نگاهی به انواع تعادل در طراحی داخلی خالی از لطف نیست. سوختن چوب و پخش شدن بوی آن برای همه ما لذت بخش است. اما با پیشرفت هنر معماری، طراحان تصمیم گرفتند که بخشی از این حس نوستالژی را به سبک امروزی در آپارتمان‌ها طراحی کنند. ورود شومینه در دکوراسیون داخلی منزل هم به گرمای خانه کمک کرد و هم تغییر زیبایی در ظاهر خانه پدید آورد.

درست است که در گذشته بر روی بخاری هیزمی، غذا هم گرم می‌کردند اما امروزه از شومینه در دکوراسیون استفاده دیگری می‌شود. می‌شود از آن به عنوان عنصری جهت قرینه سازی دکوراسیون استفاده کرد. با وارد شدن به یک فضا اگر شومینه را در جای درستی قرار داده باشید، تمام توجه را در نگاه اول به خود جذب می‌کند، و سپس به تدریج از کنار آن به اطراف توجه می‌شود.

درست است که خانه‌های امروزی به کمک پکیج‌ها و شوفاژ گرم می‌شوند. اما شومینه در معماری داخلی همچنان طرفداران زیادی دارد. البته بسته به فضایی که در نظر دارید باید انتخاب مناسبی داشته باشید. اگر در این موضوع نیاز به مشورت دارید با گروه راهیل هنری تماس حاصل فرمایید.

 

سبک‌های شومینه در دکوراسیون منزل

شومینه بر اساس مدل‌های متنوعی طراحی می‌شود. برای مثال طراحان دکوراسیون داخلی، با توجه به رنگ دکوراسیون و رنگ دیوارها، تشخیص می‌دهند که برای شومینه چه رنگی را در نظر بگیرند.

اما از لحاظ معماری شومینه در دکوراسیون مدل‌های متنوعی دارد. شومینه سنگی همانطور که از نامش پیداست از جنس سنگ ساخته و طراحی می‌شود. در کنار این سنگ می‌توانید گلدان‌های تزئینی استفاده کنید که نمای سنگ را چشم نوازتر کند. ممکن است سنگ به صورت تکه تکه به کار برده شود. اما در برخی از مدل‌های شومینه سنگی از سنگ یک تکه مرمر استفاده می‌کنند. این یک ترفند برای بزرگ‌تر نشان دادن فضای خانه است.

در کنار نمای سنگی برخی معماران از چوب هم استفاده می‌کنند. آن‌ها بر این باورند که از چوب در هیچ‌جای دکوراسیون نمی‌شود غافل شد. انگار که رکن اصلی طراحی آنان باشد. و اگر نباشد انگاری چیزی کم است. حال رنگ این چوب که می‌تواند دور تا دور شومینه را مانند قاب بگیرد یا این که فقط قسمت بالایی آن به شکل طاقچه باشد، مهم است. برای انتخاب رنگ آن از دیگر وسایل کمک گرفته می‌شود. که معمولا یا به رنگ سفید است یا قهوه‌ای.

اما شومینه در دکوراسیون از لحاظ سوخت نیز انواع مختلفی دارد. قدیمی‌ترین نوع آن هیزمی است، که در این صورت مشکلاتی مانند پیچیدن بوی سوختن چوب در خانه و یا تمام شدن هیزم را داشت. اما امروزه شومینه گازی بیشترین طرفدار را دارد. نوع دیگر شومینه به شکل سوختن با الکل است که نیاز به دودکش ندارد. گرمای قابل توجهی تولید می‌کند و از نوع شومینه مدرن به حساب می‌آید.

 

فضایی دنج و آرام بسازید

حتما در فیلم‌ها زیاد دیده‌اید که در کنار شومینه دو تا صندلی قرار داده‌اند و جایی برای آرامش ذهن و روح درست کرده‌اند. به نظرتان چنین فضایی چه چیزی کم دارد؟ عطر ناب قهوه! آن هم در فصل سرما. شما با داشتن شومینه در گوشه‌ای از خانه، آرامشی ناب برای آن تکه از خانه‌تان می‌سازید. عنصر آتش گرمابخش هر فضایی است. حتی روشن کردن یک شمع کوچک به عقیده کسانی که یوگا را به صورت حرفه‌ای کار می‌کنند می‌تواند انرژی‌های بد را از محیط پیرامون ما دور کند و در مقابل برای جذب انرژی‌های مثبت از طبیعت به کمک ما بیاید.

در واقع وجود شومینه در دکوراسیون منزل فراتر از یک عنصر دکوراتیو است. در این فضا می‌توانید کتاب بخوانید. فیلم مورد علاقه‌تان را ببینید. و حسی ایجاد کنید که این گوشه دنج با باقی فضای خانه برای شما متفاوت است.

مقالات مرتبط

رنگ کرم در دکوراسیون داخلی
رنگ کرم در دکوراسیون داخلی

رنگ کرم در دکوراسیون داخلی یکی از رنگ های زمینه ای و آرام برای استفاده در دکوراسیون داخلی است که به شما احساس دفاعی و