انواع سبک های معماری داخلی

سبک های معماری داخلی تنوع زیادی دارند. اگر شما هم به دنیای دکوراسیون علاقمندید پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را بخوانید و اطلاعات خود را افزایش دهید.

سبک های معماری داخلی در دکوراسیون انواع مختلفی دارد که می‌خواهیم چند نوع آن را در این مقاله با هم بررسی کنیم. این موضوع کاملا به سلیقه شما بستگی دارد. البته بودجه در نظر گرفته شده هم برای اجرایی شدن آن بی تاثیر نیست. معماری داخلی اهمیت بیشتری نسبت به معماری خارج از ساختمان دارد. چرا که شما دقایق بیشتری را داخل خانه یا محل کار می‌گذرانید. بنابراین بهتر است به این موضوع اهمیت بیشتری هم بدهید. وسایل و دکور داخلی فضاها می‌تواند حس و حال شما را مثبت کنند.

 

سبک مینیمال، شیک و ساده

این سبک از هر نوع شلوغی در دکوراسیون به دور است. بعضی از شرکت‌های امروزی به شدت طرفدار چنین سبکی هستند. چون با سادگی می‌توانند باعث ایجاد خلاقیت شوند. اما این حس خلاقیت چگونه ایجاد می‌شود. ویژگی بارز سبک مینیمال، هارمونی رنگ خنثی آن است. به طوری که اگر در جلسات یک شرکت حضور پیدا کنید که از سبک مینیمال استفاده کرده باشد، به راحتی متوجه این موضوع خواهید شد. زرق و برقی در محیط وجود ندارد که شما را جذب کند و یا باعث حواس پرتی شما شود.

اما زاویه‌های ساده در این دکوراسیون ذهن شما را به سمت خلاقیت می‌برد. همچنین رنگ سفید یکی از مهم‌ترین رنگ‌های استفاده شده در این سبک است.

 

سبک مدرن در دکوراسیون همیشه به روز است

سبک مدرن یکی از سبک های طراحی داخلی ساختمان است که طرفداران زیادی هم دارد. برای سبک مدرن نمی‌توان هیچ تعریف دقیق آورد. چرا که این سبک در طول زمان تغییر می‌کند. در واقع مدرن بودن برای هر عصری یک تعریف به خصوص دارد. وسایلی که امروزه از آن به عنوان وسایل مدرن استفاده می‌کنیم قاعدتا 10 سال دیگر مدرن به حساب نمی‌آید.

بنابراین دکوراسیون‌های با سبک مدرن دارای وسایلی هستند که کاربرد مناسبی برای زندگی امروزی دارند. اما این سبک در دکوراسیون دارای ویژگی‌های دیگری هم هست. نظم خطوط و چیدمان وسایل یکی دیگر از موضوعاتی است که برای این سبک باید در نظر بگیرید. استفاده از رنگ‌های براق حس مدرن بودن را در فضا ایجاد می‌کند. بنابراین معمولا در این دکوراسیون رنگ‌های طلایی یا نقره‌ای کاربرد زیادی دارد.

 

با سبک شرق دور، به کشورهای چین و ژاپن بروید

حتما در فیلم‌های کره‌ای و ژاپنی ملاحظه کرده‌اید که آن‌ها بر روی زمین می‌نشینند و مبلمان‌هایی با ارتفاع کم دارند. همچنین آن‌ها برای سبک های معماری داخلی خود از میزهای کوتاهی هم در وسط اتاق نشیمن قرار دارد تا برای صرف غذا به دور آن بر روی زمین بنشینند و غذا را نوش جان کنند. این سبک دکوراسیون مورد پسند افرادی است که سبک مدرن را هم به دلیل شباهت‌هایی می‌پسندد.

وجود زاویه‌های مرتب در وسایل یکی از ویژگی‌های سبک دکوراسیون شرق دور است. بیشتر رنگ‌های استفاده شده در این سبک، مشکی، سفید و کرم است. همچنین رنگ‌های زرق و برق‌دار در این سبک استفاده نمی‌شود. در واقع علاوه بر سبک مدرن، به سبک مینیمال هم شباهت‌هایی دارد.

 

با دکوراسیون فرانسوی آشنا شوید

مهم‌ترین ویژگی این سبک در بین سبک های معماری داخلی توجه به رنگ وسایل و دیوارها و کفپوش است. استفاده از رنگ‌های گرم حرف اول را می‌زند. کرم، قرمز، قهوه‌ای، زرد، طلایی و… از رنگ‌هایی هستند که در این دکوراسیون استفاده می‌شوند.

در صورتی که سقف خانه شما بلند باشد و پنجره‌های بزرگی هم داشته باشید، این سبک را به شما پیشنهاد می‌کنیم. استفاده از پرده و روتختی و رومبلی‌های مخمل و با رنگ‌های گرم در این دکوراسیون توصیه می‌شود. شما می‌توانید وسایل چوبی خود را به رنگ قهوه‌ای تیره انتخاب کنید. در دکوراسیون سبک فرانسوی توجه زیادی به گچبری‌های روی دیوارها و سقف می‌شود. بنابراین از این قسمت‌ها غافل نشوید.

 

سبک دکوراسیون روستیک، آشتی با طبیعت

امروزه به علم فنگ شویی اهمیت زیادی داده می‌شود. این فلسفه که در چین طرفداران زیادی دارد مردم را به داشتن چند عنصر در خانه تشویق می‌کنند. آن‌ها می‌گویند این عناصر انرژی‌های مثبتی در خانه پرورش می‌دهد که باعث جذب اتفاق‌های خوب می‌شود. دکوراسیون روستیک هم با این فلسفه آشناست. در این سبک لازم است از عناصر چوب و سنگ استفاده کنید و حالتی سنتی و روستایی ایجاد کنید. کلمه روستیک به معنای رنگ و رو رفته است. چندان بی ربط هم نیست. زیرا وسایل این د کوراسیون همان‌طور که گفتیم باید حس و حال زندگی روستایی را ایجاد کند. فلزهای زنگ‌زده و چوب‌های قدیمی از المان‌های این سبک دکوراسیون است.

مقالات مرتبط

رنگ کرم در دکوراسیون داخلی
رنگ کرم در دکوراسیون داخلی

رنگ کرم در دکوراسیون داخلی یکی از رنگ های زمینه ای و آرام برای استفاده در دکوراسیون داخلی است که به شما احساس دفاعی و