آینه کاری مدرن در دکوراسیون خانه

آینه کاری مدرن یکی از شیوه‌های زیباتر کردن دکوراسیون خانه‌های امروزی است. برای انجام این کار در دکوراسیون خانه بهتر است نکاتی را درباره آن بیشتر بدانید.

دلایل زیادی وجود دارد که می‌گوییم آینه‌ها در دکوراسیون عالی هستند. آن‌ها نور را منعکس می‌کنند، فضا را دلبازتر نشان می‌دهند و به طور کلی باعث می‌شوند که فضا بهتر به نظر برسند. اما قبل از این که آن‌ها را در هر فضایی که می‌خواهید نصب کنید باید نکاتی را بدانید. در ادامه می‌خواهیم درباره آینه کاری مدرن در دکوراسیون فضای خانه با شما صحبت کنیم.

اگر به معماری خانه‌ها و کاخ‌های قدیمی در ایران توجه کرده باشید، متوجه اهمیت ایرانیان به هنر آینه کاری در معماری داخلی و بیرونی فضاها می‌شوید. آینه‌ها می‌توانند طرح‌های مختلفی مانند مدرن، سنتی، ساده، کلاسیک و … داشته باشند. برخی از آن‌ها با قاب و برخی دیگر بدون قاب ساخته می‌شوند. در طراحی‌های آینه به سبک مدرن، معمولا آینه‌ها بدون قاب و ساده هستند. اما در اشکال مختلف هندسی تولید می‌شوند. آینه کاری مدرن ممکن است به صورت چند تکه تولید شوند و شما باید آن‌ها را بر روی دیوار به شکل معناداری نصب کنید تا طرح آن حفظ شود.

امروزه برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل معمولا یکی از دیوارهای اصلی را برای آینه کاری در نظر می‌گیرند. آینه کاری می‌تواند نمای داخلی منزل شما را شیک و لوکس نشان دهند. اما استفاده از آینه‌ها تنها بر روی دیوارها محدود نمی‌شود. سقف، درب ورودی خانه، قسمت‌هایی از راه پله داخل خانه، ستون‌ها و … فضاهای دیگری برای انجام آینه کاری هستند.

آینه کاری مدرن در فضاهای مختلف

آینه کاری مدرن شکل و شمایل آینه‌های همیشگی که در همه خانه‌ها حداقل یکی از آن‌ها نصب است، را ندارد. آن‌ها عجیب و غریب هم نیستند. اما با طرح‌های جدید خود می‌توانند نگاه شما را به خود جلب کنند.

شما آینه کاری مدرن را در هر فضایی می‌توانید نصب کنید. در دکوراسیون منزل ساده لازم نیست دور تا دور خانه خود را از آینه‌ها پر کنید. یکی از دیوارهای اصلی خانه را به این کار تخصیص دهید. اگر سالن پذیرایی خانه شما پنجره بزرگی دارد، آینه کاری به سبک مدرن را می‌توانید بر روی یکی از دیوارهای مجاور پنجره انجام دهید. در هنگام روز با تابش نور آفتاب بر روی این دیوار، انعکاس زیبایی در فضای سالن شما ایجاد می‌شود.

در صورتی که آینه‌ها را بر روی سقف نصب کنید، می‌تواند ارتفاع دیوارها را بیشتر نشان دهد و به سقف عمق بیشتری دهد. از همین رو، خانه دلبازتر از واقعیت نشان داده می‌شود.نصب آینه بر روی سقف می‌تواند بازتاب زیبایی از فرشی که در پایین آن پهن کرده‌اید، داشته باشد.

نکاتی برای استفاده از آینه‌های مدرن در دکوراسیون

آینه کاری مدرن باعث ایجاد فضایی لوکس در دکوراسیون شما می‌شود. با آینه کاری فضای داخلی خانه شما روشن‌تر نشان داده می‌شود. آینه‌ها می‌توانند نور را منعکس کنند و آن را در قسمت‌های دیگر خانه که از پنجره دورتر هستند، بازتاب کنند.

این شیوه آینه کاری مدرن مناسب خانه‌هایی با دکوراسیون مدرن است. بنابراین در صورتی که به این سبک علاقمند هستید، مبلمان، پرده و به طور کلی از دکوراسیونی با این سبک خریداری کنید. اما در نظر داشته باشید که برای سبک مدرن، دکوراسیون خانه خود را بیش از حد شلوغ نکنید. آینه‌ها می‌توانند تصویر مقابل خود را منعکس کنند. در صورتی که فضای خانه شما از انواع وسایل پر شده باشد، به جای این که دکوراسیون شما را زیباتر کند، آن را به هم ریخته و شلوغ نشان می‌دهد.

اگر در خانه خود شومینه دارید، و شومینه یک نقطه کانونی است، می‌توانید دیوار بالای شومینه را برای آینه کاری انتخاب کنید. در ابتدا به طرح شومینه خود دقت کنید که با سبک مدرن ساخته شده باشد، سپس با آینه‌های مدرن این قسمت از خانه خود را زیباتر کنید.

مقالات مرتبط

رنگ کرم در دکوراسیون داخلی
رنگ کرم در دکوراسیون داخلی

رنگ کرم در دکوراسیون داخلی یکی از رنگ های زمینه ای و آرام برای استفاده در دکوراسیون داخلی است که به شما احساس دفاعی و