طراحی دکوراسیون داخلی منزل

ایده طراحی دکوراسیون داخلی از قدیم تو ذهن معماران بوده است. در اواخر قرن نوزدهم اهمیت طراحی و چینش وسایل کم کم بین مردم جا افتاد. تفاوتی نداشته که فضا کوچک باشد یا بزرگ، به هر حال توجه به نمای داخلی همیشه مهم بوده و هست. با طراحی دکوراسیون داخلی منزل در فضاهای کوچک قدرت این را دارید که فضا را بزرگ‌تر از متراژ واقعی‌اش نشان دهید و همین‌طور فضاهای بزرگ را زیباتر و با جلوه‌ای خاص‌تر نشان دهید. اما این موضوع تنها جنبه زیبایی ظاهری محیط را در پی ندارد

رنگ‌ها، طرح‌ها، وسایل و اجسام همگی در این امر تاثیر دارند. وقتی از هارمونی رنگ‌ها برای وسایل و دیوارها کمک می‌گیرید، ارتباط خوبی با دنیای رنگ‌ها برقرار می‌کنید. همچنین با تغییر در چیدمان وسایل، انرژی جدیدی به محیط می‌دهید. در واقع یکی از دلایلی که باعث می‌شود با انرژی به سمت خانه برویم این است که آرامش خودمان را در این محیط داشته باشیم.
اما اهمیت تغییر طراحی دکوراسیون داخلی فقط محدود به فضای منزل نمی‌شود. شما برای کار کردن در محیط کاری خود نیز نیاز به انرژی‌های مثبت دارید. این انرژی باید از طریق رنگ اجسام، رنگ دیوار و کفپوش‌ها، چیدمان وسایل و … جذب شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره با کارشناسان راهیل هنری همین حالا با ما تماس بگیرید.

طراحی داخلی ساختمان

طراحی داخلی ساختمان، یک علم به روز و آمیخته با هنر است. این علم هنری می‌تواند فضاهای بی‌روح و سرد را به طرز شگفت‌آوری جذاب و با انرژی‌های مثبت کند. زمانی که خستگی خود را بعد از یک روز کاری به سمت خانه حمل می‌کنید، تنها جایی که می‌تواند انرژی دوباره‌ای به شما برگرداند فضای منزل است. در این فضا می‌توانید از تمامی دغدغه‌های خود دور شوید.

با طراحی داخلی ساختمان خلق و خوی افراد آن مکان نیز تغییر می‌یابد. شما با طرح‌های خلاق، یک محیط جذاب برای خود ایجاد می‌کنید و حس مثبت آن را دریافت می‌کنید. این طراحی باید به گونه‌ای باشد که با ورود یک فرد به محیط کاملا حس کاربردی بودن و مثبت بودن محیط را در خود احساس کند.

نمونه پروژه دکوراسیون داخلی

interior
Design

آشنایی با علم طراحی دکوراسیون داخلی ممکن است به سادگی انجام شود اما تجربه داشتن در این حوزه کاری نیازمند چندین سال تحقیق و تمرکز روی عوامل است. به خصوص که این علم همه روزه در حال پیشرفت است. برای اجرا کردن معماری داخلی ساختمان سبک‌های بسیار متنوعی وجود دارد. دو سبک مینیمال و سنتی امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است. اما هرچقدر سبک‌ها ساده‌تر اجرا شوند، خستگی از فضا دیرتر به سراغتان می‌آید.

اما چرا گفته شد که طراحی دکوراسیون داخلی را با توجه به نوع کاربرد فضا باید انجام دهید. به این خاطر است که شما با این تغییر انرژی‌های جدید را به آن مکان دعوت می‌کنید. انرژی شاد، آرامش، حس هیجان، صمیمیت و دیگر حس‌هایی که می‌شود از طبیعت گرفت را با کمک طراحی دکوراسیون می‌شود با شبیه‌سازی به دست آورد. این زیباسازی محیط باید در کنار کارایی لوازم هم در نظر گرفته شود.

برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل نسبت به مشاعات ساختمان دستتان بازتر است. چرا که داخل منزل را به هر سبکی که بخواهید با توجه به سلیقه و نوع کاربرد آن محل طراحی می‌کنید. هزینه آن را میسنجید و طبق آن تصمیم‌گیری می‌کنید. اما برای طراحی داخلی آزادی اجرای هر طرحی امکان‌پذیر نیست و باید کلیات ماجرا در نظر گرفته شود.

برای مشاوره جهت تغییر دکوراسیون داخلی ساختمان فضاهای مورد نظر خود با کارشناسان خبره شرکت طراحی دکوراسیون داخلی منزل راهیل هنری در تماس باشید.

مراحل طراحی دکوراسیون داخلی

طراحی

طراحان ما، فضایی را خلق می‌کنند که تاثیرپذیری محیط را با قرارگیری در آن فضا به خوبی درک خواهید کرد. این افراد به خوبی اصول زیباشناسی، تاثیرات رنگ، نوع چیدمان وسایل و نحوه ارتباط چشمی با آن‌ها، ترکیب‌بندی وسایل و ... را به خوبی می‌دانند.

مراقبت

طراحان داخلی ما با شما کار می کنند تا نیازهای فضایی خود را ارزیابی و یک برنامه جامع را ارائه دهید تا بتوانید هزینه ها و زمان بندی پیش از تصمیم گیری را ارزیابی کنید. ما با شما کار می‌کنیم تا به سبک خود برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل دست یابید.

نگهداری

به عنوان یکی از بهترین شرکت‌های طراحی داخلی ، ما به جواب‌گویی مشتری و جزئیات دقیق برای ایجاد یک تجربه به یاد ماندنی افتخار می‌کنیم. برای مشاوره جهت تغییر طراحی دکوراسیون داخلی منزل فضاهای مورد نظر خود با کارشناسان خبر راهیل هنری در تماس باشید.

چیدمان وسایل خود یک مبحث جدا به نام فنگ‌شویی است که اخیرا در همه جای دنیا مورد توجه طراحان دکوراسیون داخلی قرار گرفته است. حتی تقارن و عدم تقارن اجسام می‌تواند بیشتر مورد توجه قرار بگیرد. شاید تا به حال تمرکز روی تقارن اجسام داشته‌اید. اما بعضی اوقات عدم تقارن اجسام جذابیت دکوراسیون را بیشتر می‌کند و دید بصری را عمیق‌تر می‌کند. تمامی این کارها بر اساس تجربه کارشناسان به دست آمده است. در برخی مواقع به جای دو کلمه تقارن و تناسب از مقیاس و تناسب استفاده می‌کنند.

حفظ تعادل برای معماری داخلی ساختمان هم موضوع مهمی است. تعادل یعنی حفظ خلوتی و شلوغی در یک محیط. این‌که در طراحی یک سمت از فضا تمرکز بیش از حد نکنیم و از یک سمت دیگر غافل شویم. تعادل معمولا در کنار توازن معنی می‌شود. با ترکیب این موضوع حس راحتی را به بیننده خواهید داد. ایجاد تعادل و توازن در دکوراسیون منزل ، چشم را جذب می‌کند و این یعنی در کار خود موفق شده‌اید. تناسب بین اجزای عناصر طراحی دکوراسیون داخلی همان معنای تعادل و توازن را می‌رساند. اما هیچ قانون مشخصی برای این کار وجود ندارد. چرا که خیلی از این مسائل به سلیقه شما هم مربوط می‌شود.

مقالات طراحی دکوراسیون