نکاتی برای طراحی کافی شاپ

طراحی کافی شاپ یکی از هیجان‌انگیزترین طراحی‌های دکوراسیون است. نتیجه نهایی باید با منطق و سلیقه شما هماهنگ باشد. نکات مهمی را در این مقاله بخوانید.

برای طراحی کافی شاپ می‌توانید از سبک‌های متنوعی استفاده کنید. بخشی از آن کاملا سلیقه‌ای است. اما بخش دیگر آن باید کاملا آگاهانه انتخاب شود. شما می‌توانید سبک دلخواه خود را با کارشناس طراحی کافی شاپ در میان بگذارید و از او راهنمایی بخواهید. این شخص تمامی جوانب را بررسی می‌کند و بر اساس بودجه، سلیقه، متراژ، نوع نقشه فضا و … به شما پیشنهاد می‌دهد.

امروزه هر فردی حتی اگر به تنهایی هم به کافه برود، سرش را به گوشی موبایل خود گرم می‌کند. کتاب خواندن به دست فراموشی سپرده شده است. اما شما می‌توانید با روش‌های خلاقانه‌ای آنان را به کتاب خواندن و یا حتی ورق زدن یکی از آن‌ها تا زمانی که سفارش قهوه آماده شود تشویق کنید. برای این کار می‌توانید در کنار هر میزی کتاب‌هایی را قرار دهید تا مشتریان خود را وسوسه برای خواندن و ورق زدن کتاب‌ها کنید.

البته از گیاهان می‌توانید در طراحی داخلی ساختمان هم استفاده کنید. برای مثال اگر متراژ کافی شاپ شما کوچک باشد، می‌توانید با نصب گلدان‌ها بر دیوار و یا آویزان کردن آن‌ها از سقف فضای متفاوتی را ایجاد کنید. همچنین از فضای داخلی استفاده بهینه داشته باشید. در این مقاله سعی داریم دید شما را برای طراحی فضاهای کافی شاپ کمی باز کنیم. باید ذهنتان را برای این کار پرواز دهید، کمی از روال‌ها فاصله بگیرید تا ایده‌های نو به ذهنتان خطور کند.

 

روش‌های خلاقانه را جستجو کنید

این هنر یک طراح دکوراسیون است که دنیا را با چشم دیگری ببیند. از وسایل و نوع کاربرد آن به طور خلاقانه‌ای در دکوراسیون استفاده کند تا فضای جالبی را برای مخاطب ایجاد کند. اگر فضای انتخابی شما برای طراحی کافی شاپ دارای پنجره است، از آن استفاده کنید. با پوشاندن پنجره، فضایی شبیه قفس نسازید. البته اگر منظره و ویو خوبی در جلوی ساختمان کافه خود ندارید، لازم است این کار را انجام دهید. گاهی اوقات فضای مناسبی جلوی کافه وجود ندارد اما با کاشت چند درخت و اضافه کردن چند گلدان، فضایی فرح بخش برای ویوی کافه خود خواهید ساخت.

 

 

با نورها به فضا انرژی دهید

اگر اهل کافه رفتن باشید حتما متوجه خواهید شد که نورها یک نکته مهم برای ایجاد انرژی در طراحی کافی شاپ است. معمولا زمانی که می‌خواهیم تمرکز بیشتری داشته باشیم، نور اتاق را کم می‌کنیم. این کار به این دلیل است که حواسمان به وسایل یا اطرافمان جذب نشود.

بنابراین نورها باید حس تمرکز را در افراد ایجاد کنند. البته این بدان منظور نیست که همیشه تاریکی حس مثبت در ما ایجاد می‌کند. این یک هنر است. شما می‌توانید برای زیبا کردن کافه خود از نورهای متنوع استفاده کنید. شاعرانه کردن فضا در کافه‌ها بستگی به عوامل زیادی دارد. چیدمان و سبک دکوراسیون به تنهایی در این موضوع عامل مهمی است.

اما طراحان کافی شاپ اهمیت زیادی به نورپردازی در کافه‌ها می‌دهند. گاهی با نصب یک تابلوی زیبا بر روی یکی از دیوارهای کافه، جذابیت دکوراسیون آن چند برابر می‌شود. اما این جذابیت باز هم چیزی کم دارد. برای مثال اگر نورپردازی به سمت تابلو انجام شود دیدگان را به سمت خود جذب می‌کند.

مقالات مرتبط

رنگ کرم در دکوراسیون داخلی
رنگ کرم در دکوراسیون داخلی

رنگ کرم در دکوراسیون داخلی یکی از رنگ های زمینه ای و آرام برای استفاده در دکوراسیون داخلی است که به شما احساس دفاعی و