اهمیت وسایل جانبی در دکوراسیون

طراحی دکوراسیون داخلی علمی است که با هنر و تجربه طراحان آمیخته می‌شود. در این مقاله با وسایل جانبی که نقش مهمی در دکوراسیون شما دارد آشنا شوید.

لوازم جانبی که ما برای دکوراسیون داخلی انتخاب می‌کنیم، سلیقه شخصی ما را به مخاطبان منعکس می‌کند. برای انتخاب این وسایل مراقب باشید؛ با این کار بخشی از ذهنیت و طرز فکر خود را در محیط آشکار می‌کنید. دکوراسیون داخلی منزل با لوازم جانبی ساده و کم هزینه‌ می‌تواند یک محیط بی‌نظیر را برای شما ایجاد نماید. سلیقه آدمیان عصر حاضر کم کم به سمت طراحی دکوراسیون مینیمال می‌رود. بنابراین شاید لازم نباشد تمامی محیط اطراف خود را با وسایل جانبی پر کنید.

در دنیای دکوراسیون داخلی امروز، بسیاری از افراد باور دارند که خانه‌ای بدون وسایل جانبی مانند پوشیدن لباس بدون جواهرات است. منطقی است! در این صورت شما با یک فضای بی روح و خشک روبرو هستید.

اما دست شما برای خرید این وسایل باز است. وسایل زیادی مطابق با سلیقه و بودجه شما وجود دارند. لوازم جانبی منزل علاوه بر زیبایی و جنبه بصری باید کاربردی هم باشد. باید یک حالت تعادل و هماهنگ ایجاد کنید. حال شاید بپرسید به دنبال چه وسایلی باشیم؟ ما در این مقاله چند وسیله جانبی که در هر خانه‌ای لازم است را معرفی می‌کنیم.

 

آینه‌ها منعکس کننده نور و تصویر

از آینه‌ها در اتاق‌ها کوچک و فضای محدود مناسبند. آن‌ها این قدرت را دارند که متراژ فضا را از حالت واقعی بزرگ‌تر نشان دهند. همچنین اگر اتاق مورد نظر شما بیش از حد تاریک است و در واقع از نور طبیعی بی نصیب باقی مانده، در چنین مواقعی آینه‌ها به کمک شما می‌آیند. آینه‌ها می‌توانند سبک‌های مختلفی داشته باشند. این به دکوراسیون داخلی و همچنین سلیقه شما بستگی دارد. برای مثال اگر مبلمان شما در این فضا به سبک سنتی است، شما می‌توانید از آینه‌هایی استفاده کنید که طرح‌های سنتی در آن به کار رفته است.

 

با لامپ ها گستره‌ای از نور ایجاد کنید

لامپ‌ها هم مانند آینه‌ها قدرتمند هستند. آن‌ها می‌توانند محیط بزرگ‌تری در ذهنتان تلقین کنند. اما هر رنگ در آن یک حس خاص را به مخاطب می‌رساند. هر چقدر هم از وسایل مناسب در دکوراسیون داخلی خود استفاده کنید باز هم باید به کمک لامپ‌ها به آن روح ببخشید.

لازم نیست همه جا را چراغانی کنید! بر روی یک قسمت تمرکز کنید و از نورهای رنگی هم کمک بگیرید. برای مثال نور قرمز در یک اتاقی که وسایل چوبی آن فندقی رنگ است گرمای زیادی در ذهن شما ایجاد می‌کند. آباژورها با طراحی خاص مناسب هر گوشه از اتاق هستند. اگر آن را در کنار یک صندلی چوبی قرار دهید فضای خوبی برای کتاب خواندن شبانه ایجاد کرده‌اید.

 

اتاق‌ها بدون ساعت چیزی کم دارند

انتخاب یک ساعت مناسب با فضای مورد نظر شاید کمی سخت باشد. همچنین پس از انتخاب باید به فکر محلی برای نصب آن باشید. زمانی که در آشپزخانه مشغول پختن یک غذای خوش رنگ و لعاب می‌شوید، گذر زمان را احساس نمی‌کنید. اما غافل از این که شما کارهای دیگری هم دارید و برای آن زمان زیادی از دست داده‌اید. پیشنهاد ما این است که ساعت را در جایی قرار دهید که دید خوبی برایتان از جهات مختلف در منزل داشته باشد. نصب ساعت روی یک دیوار شلوغ که رنگ کاغذ دیواری آن هم شما را سردرگم می‌کند چندان جالب نیست. برای جلب توجه به یک وسیله باید حقه‌های تمرکز چشمی بر روی آن در دکوراسیون داخلی را بدانید.

 

وجود فرش، جذابیت کفپوش‌ها را دوچندان می‌کند

فرش‌ها دکوراسیون را تکمیل می‌کنند. گرما و راحتی در محیط را القا می‌کنند و با تنوع در انتخاب آن می‌توانید مطابق با دکوراسیون داخلی خود یک ترکیب شاهکار خلق کنید. درست است که فرش‌ها در زیر پا و وسایل قرار می‌گیرند اما با ورود به فضا اولین نگاه ما معمولا به فرش‌ها جذب می‌شود. حتی اگر از کفپوش‌های گران‌قیمت و شکیل هم استفاده کنید، باز هم نبود فرش در مرکز اتاق احساس می‌شود. فرش به اتاق شما رنگ و شخصیت می‎دهد.

مقالات مرتبط

رنگ کرم در دکوراسیون داخلی
رنگ کرم در دکوراسیون داخلی

رنگ کرم در دکوراسیون داخلی یکی از رنگ های زمینه ای و آرام برای استفاده در دکوراسیون داخلی است که به شما احساس دفاعی و